Cea de-a douăsprezecea ediție a retailArena, unul dintre cele mai importante evenimente din industrie, are loc în această toamnă, pe 22 și 23 octombrie, la Teatrul Național de Operetă și Musical "Ion Dacian". Conferința revine cu speakeri naționali și internaționali, dar și cu teme de actualitate din domeniu. Adrian Mihai, CEO FAN Courier și unul dintre fondatorii companiei românești, vine pe scena evenimentului pentru a atrage atenția asupra principalelor provocări din piața de curierat, dar și pentru a expune investițiile programate pentru 2025.
”Traversăm o perioadă în care comerțul online este în plină expansiune în România, în consecință și piața de curierat este pe creștere, în medie cu 10-12% anual. Iar în această piață efervescentă, diferența o face capacitatea mare de livrare și într-un timp cât mai scurt. De aceea, și investițiile noastre din ultimii ani s-au concentrat pe HUB-uri mai spațioase, dotate cu sisteme performante de sortare, care să faciliteze și să accelereze livrările. Am dezvoltat și o serie de servicii adiacente (fulfillment, rețeaua de lockere FANbox sau livrarea internațională)”, a declarat Adrian Mihai, pentru Retail.ro.
Totodată, acesta a precizat că investițiile în flota de transport continuă, în prezent, FAN Courier având peste 5.500 de autovehicule proprii.
În continuare, compania „suferă„ din cauza lipsei de forță de muncă, o problemă generală atât în retail, cea mai mare industrie angajatoare, cât și în industriile conexe, curieratul, în cazul de față.
„Nu este o provocare nouă, dar tinde să se acutizeze de la an la an. Astfel, recrutarea oamenilor de care avem nevoie necesită mai mult timp și mai multe resurse financiare. De asemenea, lipsa previziunilor legate de volume pe 1-3 ani din partea sellerilor și a unor strategii clare de dezvoltare ne aruncă într-o incertitudine căreia trebuie să-i facem față din mers. O altă provocare este reprezentată de lipsa oricărei predictibilități fiscale, legi și taxe pe care nu le putem anticipa și care pot impacta negativ mediul de afaceri”, a completat CEO-ul FAN Courier, companie care numără peste 8.000 de angajați.
În continuare, FAN se află în campanie de recrutare, căutând inclusiv angajați din Nepal, pentru activitățile din depozit (manipulanți marfă).
”Singura cerință pe care o avem de la viitorii angajați este să fie serioși și să vrea să muncească, de aceea am schimbat inclusiv strategia de recrutare. Dacă în anii anteriori căutam personal calificat disponibil în piață, acum îi acceptăm pe toți cei care sunt dispuși să muncească, chiar dacă nu au pregătire și experiență, și îi formăm noi ulterior prin cursuri și traininguri interne”, a mai spus Mihai.
Mai multe detalii despre consolidarea prezenței FAN Courier în Europa, una dintre direcțiile de investiții ale companiei fiind dezvoltarea de noi puncte de legătură între piața autohtonă și cea vest-europeană, aflăm în cadrul interviului programat la retailArena, pe 23 octombrie.
Înscrie-te AICI pentru a putea participa la retailArena 2024.
retailArena 2024: teme, program și speakeri
Ediția de anul acesta se va desfășura, așa cum ne-am obișnuit, pe două zile, 22 și 23 octombrie 2024, timp în care zeci de specialiști vor analiza industria de retail și modul în care aceasta a evoluat de-a lungul anului. Conferința este organizată la Teatrul Național de Operetă și Musical "Ion Dacian", beneficiind și de un spațiu amplu pentru segmentul EXPO.
Tranzacții care au schimbat piața, transformări digitale care au înlocuit procese, dar nu și oameni, inovații și sustenabilitate sunt doar câteva dintre temele pe care le vom dezbate în cadrul evenimentului. Bineînțeles, toate acestea vor avea drept punct de referință consumatorul, ale cărui preferințe se schimbă din ce în ce mai des, adoptând noi metode de achiziție.
De asemenea, nevoia de a crea o experiență unică, ce poate face consumatorul să revină asupra deciziei de cumpărare, rămâne motto-ul retailerilor prezenți în România.
În acest sens, potrivit celui mai recent studiu GfK România, cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu aproape 7% în primul semestru din 2024 față de anul anterior, însă volumele achiziționate de gospodării au stagnat la nivelul primelor 6 luni din 2023.
Chiar dacă s-a redus la jumătate față de nivelul din primul semestru 2023, inflația este încă prezența pe piață: potrivit studiului Inflation Tracker derulat trimestrial de către Consumer Panel GfK, rata inflației în FMCG a fost de circa 3% în H1 ’24, comparativ cu anul anterior. Mai mult, 85% dintre cumpărătorii români sunt îngrijorați că prețurile ar putea să crească în continuare.
La acest moment, printre companiile care au confirmat prezența în cadrul evenimentului se numără FAN Courier, Altex, Carrefour, Pepco, Veranda Mall, Fashion House Group, Gun Media, Mavericks, CPI Property Group, Invest HK, Bringo România, Meli Melo, Mastercard, dar și IT Globers.
Lista invitaților, dar și programul complet sunt actualizate în timp real AICI.
Evenimentul este realizat de Retail.ro și Wall-Street.ro, în parteneriat cu FAN Courier, Mastercard, IT Globers, Gun Media, Fashion House Group, Invest HK, Altex, Carrefour, VIVO!, Sameday, Bringo România, Veranda Mall, Mavericks, Full Out Media si TOMRA.

