Se gândește Dan Ostahie la o expansiune în afara granițelor? Află răspunsul fondatorului Altex pe scena retailArena 2024

Sursǎ foto: InternetCorp

Se gândește Dan Ostahie la o expansiune în afara granițelor? Află răspunsul fondatorului Altex pe scena retailArena 2024

Cea de-a douăsprezecea ediție a retailArena, unul dintre cele mai importante evenimente din industrie, are loc în această toamnă, pe 22 și 23 octombrie, la Teatrul Național de Operetă și Musical "Ion Dacian". Conferința revine cu speakeri naționali și internaționali, dar și cu teme de actualitate din domeniu. Dan Ostahie, fondatorul retailerului de electrocasnice Altex, vine la retailArena pentru a dezvălui planurile de evoluție ale businessului, dar și pentru a realiza o analiză a retailului românesc.

”Cu noul sistem pe care l-am dezvoltat anul acesta, dacă Altex vrea ieșirea în afara granițelor e o chestiune de doar un buton. Dar când nu ești în control local total, e greu să ieși în strănătate. De asemenea, nu excludem ca expansiunea să fie cu Media Galaxy, e un concept compact. În prezent, Altex e foarte bine ancorat în România, este un brand național”, a declarat Dan Ostahie.

În urmă cu trei ani, Altex a început procesul de trecere la o soluție Cloud, un proces care a costat aproximativ 5 milioane de euro. Cu ajutorul AI, retailerul poate crea procese astfel încât să înțeleagă și chiar să anticipeze nevoia consumatorului.

”Am creat platforma pentru trecere la Cloud, am început proiectul acum trei ani cu o echipă proprie, l-am implementat cu data de 1 iulie. Avem versiunea nouă de la Dynamics, iar Microsoft vine cu programul de co-pilot, care anticipează mișcările pe care vrei să le faci. Putem vorbi despre planificare, despre organizarea sortimentului în magazin, pentru care computerul trasează niște direcții despre cum acesta ar trebui să arate. De asemenea, am eliminiat o serie întreaga de documente care acum sunt incluse direct în proces”, a explicat Ostahie.

retailArena 2024: teme, program și speakeri

Ediția de anul acesta se va desfășura, așa cum ne-am obișnuit, pe două zile, 22 și 23 octombrie 2024, timp în care zeci de specialiști vor analiza industria de retail și modul în care aceasta a evoluat de-a lungul anului. Conferința este organizată la Teatrul Național de Operetă și Musical "Ion Dacian", beneficiind și de un spațiu amplu pentru segmentul EXPO.

Tranzacții care au schimbat piața, transformări digitale care au înlocuit procese, dar nu și oameni, inovații și sustenabilitate sunt doar câteva dintre temele pe care le vom dezbate în cadrul evenimentului. Bineînțeles, toate acestea vor avea drept punct de referință consumatorul, ale cărui preferințe se schimbă din ce în ce mai des, adoptând noi metode de achiziție.

De asemenea, nevoia de a crea o experiență unică, ce poate face consumatorul să revină asupra deciziei de cumpărare, rămâne motto-ul retailerilor prezenți în România.

În acest sens, potrivit celui mai recent studiu GfK România, cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu aproape 7% în primul semestru din 2024 față de anul anterior, însă volumele achiziționate de gospodării au stagnat la nivelul primelor 6 luni din 2023.

Chiar dacă s-a redus la jumătate față de nivelul din primul semestru 2023, inflația este încă prezența pe piață: potrivit studiului Inflation Tracker derulat trimestrial de către Consumer Panel GfK, rata inflației în FMCG a fost de circa 3% în H1 ’24, comparativ cu anul anterior. Mai mult, 85% dintre cumpărătorii români sunt îngrijorați că prețurile ar putea să crească în continuare.

La acest moment, printre companiile care au confirmat prezența în cadrul evenimentului se numără FAN Courier, Altex, Carrefour, Pepco, Veranda Mall, Fashion House Group, Gun Media, Mavericks, CPI Property Group, Invest HK, Bringo România, Meli Melo, Mastercard, dar și IT Globers.

Lista invitaților, dar și programul complet sunt actualizate în timp real AICI.

Evenimentul este realizat de Retail.ro și Wall-Street.ro, în parteneriat cu FAN Courier, Mastercard, IT Globers, Gun Media, Fashion House Group, Invest HK, Altex, Carrefour, VIVO!, Sameday, Bringo România, Veranda Mall, Mavericks, Full Out Media si TOMRA.

Personalizate pentru tine