Nu ne temem de o criză financiară anul viitor. Eu cred că o să trăim într-o adaptare permanentă, nu putem să trăim doar cu gândul că urmează o criză financiar, precizează Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan România într-un interviu acordat Wall-street.ro.
CEO-ul Auchan spune despre performanța companiei în 2024 că a început destul de complicat prin prisma rezultatelor, fiind destul de strâns, dar ulterior, s-a dovedit un an chiar foarte bun, dar pe baza unor decizii bine articulate și bine implementate în magazine.
Știți cum e, deciziile bune sunt extraordinare, dar inutile dacă nu sunt implementate. Iar noi avem șansa să avem o divizie operațională care este performantă, astfel că am reușit să implementăm niște lucruri care ne aduc astăzi pe o poziție destul de, să spunem, confortabilă, deși nu este un cuvânt foarte bun, pentru că nu ne relaxăm deloc.
Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan
De asemenea, acesta adaugă faptul că afacerea este pe o poziție bună în sensul în care are niște creșteri sănătoase, motiv pentru care el și echipa Auchan privesc cu multă încredere sfârșitul de an.
O perioadă a anului, de altfel, subliniază Ionuț Ardeleanu, în care în mod tradițional hipermarketurile au un teren de joc foarte serios, din moment ce în vremea sărbătorilor oamenii preferă să aibă game largi, prețuri bune, dar și oferte alimentare de sezon, categorie pe care Auchan este lider.
Cât despre provocarea cea mai mare a anului 2024, CEO-ul Auchan spune că a fost vorba despre calmarea inflației, despre care afirmă că s-a temperat cu siguranță, nemaifiind nicio legătură între ce trăiam anul trecut și ce trăim acum.
Nu ne temem de o criză financiară anul viitor. Eu cred că o să trăim într-o adaptare permanentă, nu putem să trăim doar cu gândul că urmează o criză financiară. Probabil că auzim că urmează o criză financiară de câțiva ani, în fiecare an. Probabil că o să vină, dar asta este marea diferență, că am început să învățăm să trăim cu perioade foarte atipice, ca să nu le spun crize.
Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan
CEO-ul Auchan s-a referit de asemenea și la perspectiva anilor ce urmează, explicând că aceștia vor fi cu siguranță sub imperiul stresului, al prețurilor mici, dar și o perioadă de ușoară conservare.
Pe de altă parte însă, remarcă Ionuț Ardeleanu, România trece printr-o perioadă de investiții extraordinare, fără precedent, în infrastructură, care vor conta foarte mult în dezvoltarea țării.
Totodată, acesta adaugă faptul că dacă nu vom avea un efect exterior puternic, de tipul unui război, va urma o perioadă care per ansamblu va aduce beneficii.
CEO-ul Auchan a încheiat într-o notă optimistă, spunând că România este o țară care oferă foarte multe oportunități, atât pentru cei care locuiesc în ea, cât și pentru cei care vor să investească aici.
Auchan, în cifre
La 18 ani de la deschiderea primului magazin – Auchan Titan, retailerul a dezvoltat o rețea multi-format având în prezent peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, MyAuchan și Simply care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți.
În prezent, Auchan este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri, 7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal.