Ahold Delhaize, grupul olandezo-belgian care deține Mega Image, a anunțat finalizarea procesului de achiziție a reţelei româneşti de retail alimentar Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa, la o valoare a companiei de aproximativ 1,3 miliarde de euro. Deși nu au menționat explicit că magazinele Profi își vor menține brandul și nu vor fi transformate automat în Mega Image, reprezentanții Delhaize au subliniat faptul că acestea sunt complementare lanțului Mega Image, fapt care indică posibilitatea ca brandul Profi să fie menținut.
Prin această achiziție, Ahold Delhaize îşi dublează prezenţa pe segmentul de retail din România, unde operează în prezent aproape 1.000 de magazine sub brandul Mega Image.
”Punctele forte complementare ale Profi și Mega Image le vor spori acestora capacitatea de a servi clienții atât din zonele urbane, cât și din cele rurale, vor stimula creșterea și vor oferi mai multe opțiuni și mai multă valoare pentru clienții din România”, spun reprezentanții Ahold Delhaize.
"Este un moment cu adevărat semnificativ, în care urăm bun-venit lui Profi în familia noastră de branduri. Suntem încântați că am finalizat această tranzacție, care reprezintă un pas important în extinderea prezenței noastre în regiune. Achiziția Profi consolideahză angajamentul nostru de a oferi clienților din România o gamă largă și diversă de produse și servicii de înaltă calitate", a declarat Frans Muller, președinte și CEO al Ahold Delhaize.
Citiți și Ce se va întâmpla cu magazinele Profi după preluarea de către Mega Image? Răspunsul Profi
Profi, vânzări de 2,7 mld. euro într-un an
Profi este unul dintre cei mai importanți retaileri tradiționali din România, care operează aproximativ 1.700 de supermarketuri și magazine de proximitate. În anul financiar încheiat în iunie 2024, compania a generat vânzări nete de 2,7 miliarde de euro. Alăturarea celor două branduri va completa și extinde prezenţa actuală a Ahold Delhaize în România.
"Echipa Mega Image este încântată că are acum o companie-soră românească sub umbrela Ahold Delhaize. Combinația dintre brandurile noastre va completa și va extinde amprenta actuală a Ahold Delhaize în România și ne va permite să deservim mai bine clienții. Suntem entuziasmați de oportunitățile pe care le aduce acest parteneriat, prin combinarea culturilor, expertizelor și resurselor noastre. Această aliniere ne va permite să deservim clienții mai eficient, să ne sprijinim echipele în creșterea lor profesională și să promovăm practici de afaceri sustenabile în comunitățile în care suntem prezenți", a declarat Mircea Moga, CEO Mega Image.
Impactul preluării Profi asupra rezultatelor financiare Ahold Delhaize
Ahold Delhaize estimează că Profi va adăuga aproximativ 3 miliarde de euro în vânzări nete la rezultatele sale financiare din 2025. Totodată, se așteaptă ca pentru anul 2025 tranzacția Profi sa aiba un impact neutru asupra câștigului pe acțiune diluat. Detalii suplimentare despre impactul asupra rezultatelor financiare ale Ahold Delhaize vor fi furnizate pe 12 februarie, ca parte a perspectivelor sale pentru 2025.
Intenția de a achiziționa Profi a fost anunțată pe 30 octombrie 2023 și aprobată recent de Consiliul Concurenței din România (RCC), cu angajamentul respectării obligațiilor post-finalizare a tranzacţiei privind relațiile cu furnizorii de pe piața de retail din România, precum și cedarea a 87 de magazine, după cum a detaliat Consiliul Concurenței în comunicațul său .
BofA Securities și Goldman Sachs au acționat în calitate de consilieri financiari pentru Ahold Delhaize; CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang și GNP Guia Naghi & Partners au acționat în calitate de consultanți juridici.