eMAG vrea să investească 40 de milioane de dolari în AI, în 2025: ce alte planuri mai are markeplace-ul

Sursǎ foto: Shutterstock.com

eMAG vrea să investească 40 de milioane de dolari în AI, în 2025: ce alte planuri mai are markeplace-ul

Cuprins Articol:

eMAG, grup prezent în 4 țări, România, Bulgaria, Ungaria și Grecia, a înregistrat o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de lei, în 2024. Pentru anul fiscal în curs, compania își propune să investească 40 de milioane de dolari în instrumente de Inteligență Artificială.

În 2024, eMAG a ajuns la peste 64.000 de vânzători în platformă, a înregistrat aproape 7,1 milioane de clienți activi, care au lansat 62 de milioane de comenzi, dar și 123 milioane de colete livrate.

De asemenea, Tudor Manea, CEO eMAG, a precizat că își grupul își dorește să construiască o bancă de eCommerce, mizând pe procesul de îmbinare a Orange Money cu IFN-ul deținut de marketplace.

Dacă în 2024, compania a marcat investiții de 900 de milioane de lei, în anul fiscal curent, eMAG va investi 1,2 miliarde de lei în dezvoltarea de infrastructură de eCommerce, extinderea companiilor din grup, AI (40 milioane de dolari), extinderea categoriilor de produse, dar și în zona de credit.

Nu consider retailerii chinezești Temu și Shein o competiție reală, deoarece, la nivel structural, nu avem același model de business. Noi urmăm niște reguli de etică și nu suntem finanțați de statul român

Tudor Manea, CEO eMAG

Românii au comandat mai des pe eMAG, în 2024

Reprezentanții eMAG au transmis că cifra de afaceri la nivel de marketplace a fost de 7,3 miliarde de lei în anul fiscal anterior, cuprins între aprilie 2024 și martie 2025.

În plus, cifrele arată că un client eMAG a avut 9 comenzi pe an, românii cumpărând din mai mult de 7 categorii.

”Am avut foarte multe oferte, aproape 28 de milioane. Vrem să ajungem la 100 de milioane de oferte. Lucrăm în continuare la personalizare, afișăm consumatorilor recomandări complementare, recomandări care țin de preț și completează comanda depusă. De asemenea, am avansat comunicarea cu AI, ajutăm clienții să ajungă mai repede la oferte și avem funcțională și căutarea vizuală (consumatorul poate urca o poză cu produsul dorit, dacă nu știe denumirea exactă a acestuia)”, au menționat reprezentanții eMAG.

5 ani de Genius

În ceea ce privește Genius, acesta a împlinit 5 ani, este disponibil și în Bulgaria și Ungaria, de anul trecut. Cifrele arată că un client Genius este de 3 ori mai activ comparativ cu unul care nu are serviciul de loializare.

„Avem disponibilă plata în rate, chiar 36 de rate cu o limită de până la 10.000 de lei. Avem o bază de 3 milioane de clienți eligibili, cărora le permitem această marjă. Cele mai accesate categorii pentru plata în rate sunt fashion, gaming, anvelope sau produse pentru casă”, au completat reprezentanții eMAG.

Înființată în 2001, eMAG este o platformă de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful). Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție o serie de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: Fulfilment by eMAG, Genius easybox, eMAG Ads sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea.

Personalizate pentru tine