Piata cafelei in Romania inregistreaza un trend ascendent, fiind estimata, pentru anul in curs, la 200 milioane de euro si 27.000 de tone de cafea in unitati fizice, potrivit declaratiilor noului general manager al Elite Romania, Matanya Schwartz.
Boom-ul economic al Romaniei din ultimii ani a definit noi standarde in preferintele si nevoile consumatorilor romani de cafea. “Daca piata cafelei instant se mentine la un nivel constant in acest an, potentialul cafelei Arabica de calitate inregistreaza o crestere de 6-8% anual”, declara Schwartz.

Romanii au inceput sa isi doreasca gustul unei cafele superioare calitativ, acest lucru explicandu-se prin cresterea puterii de cumparare a populatiei si oferta diversificata a competitorilor, cei mai importanti find Kraft Foods, Nestle, Tchibo, Lavazza, Julius Meinl Germania si Elite Romania.

Elite Romania subcrie trendului de orientare a consumatorilor romani catre cafeaua premium, explicata si de trecerea de la cafeaua vrac la cea ambalata, fenomen accentuat inca din prima jumatate a anului trecut. “Estimam pentru 2007 o cifra de afaceri de 75-80 de milioane de euro ca urmare a cresterii pietei cafelei”, declara Schwartz, o majorare cu aproximativ 10% fata de anul trecut. Marja bruta a companiei se va situa la 40-50% din cifra de afaceri, profitul operational insumand o valoare intre de maximum 12%.

Avand ca repere calitatea de exceptie a cafelei (gustul si aroma)si imaginea unei marci cu traditie, Elite Romania a lansat gama premium Selected Gold, un mix perfect de cafea Arabica din Brazilia, Guatemala si Kenya. “Am investit patru ani de cercetare si dezvoltare si cinci milioane de euro in Selected Gold”, afirma Schwartz.

“Consumul de cafea in Romania este de aproximativ 2,40 kg pe cap de locuitor in acest an, depasind media tarilor vestice de 1,5 kg, dar inca inferioara statelor vecine ca Serbia, cu 3 kg pe cap de locuitor”, a declarat pentru Wall-Street Matanya Schwartz.

Se remarca astfel o crestere de 20% a consumului de cafea la romani, anul trecut inregistrandu-se 2 kg de cafea pe cap de locuitor, in timp ce in Cehia, Slovacia si Ungaria cantitatea depaseste 3 kg. Totusi, consumul anual pe piata romaneasca se situeaza sub jumatate din media europeana de 5 kg pe cap de locuitor, potrivit datelor Asociatiei Romane a Cafelei.

Matanya Schwartz considera ca piata autohtona a cafelei se va dezvolta progresiv in urmatorii ani. “Cafeaua Elite este prezenta in peste 6.000 de locatii pe tot teritoriul Romaniei”, estimeaza Schwartz, afirmand ca se poate vorbi in total de aproximativ 12.000 de cafenele si magazine care comercializeaza marca Elite.

Cu o capacitate de 12.000 de tone anual si peste 800 de angajati, punctul de lucru romanesc deserveste Croatia, Bulgaria si Romania. “Cafeaua produsa reprezinta particularitatile zonei locale”, dupa cum sustine Schwartz, adaugand ca principala diferenta intre Elite Romania si competitorii de genul Jacobs sta in adaptarea cafelei in functie de particularitatile locale si preferintele consumatorilor.

Produsele Elite Romania inglobeaza o traditie de peste 70 de ani a grupului Strauss-Elite, o companie internationala cu o valoare de piata de aproximativ un miliard de euro, potrivit declaratiilor lui Schwartz. De 12 ani pe piata romaneasca, Elite face parte din grupul international Strauss-Elite, care activeaza la nivel global in Europa, America si Asia. In Romania, Elite este lider pe piata cafelei ambalate din Romania, cu o cota de piata de aproximativ 50%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri