13 Decembrie 2007
Cei mai dinamici jucatori din comertul modern in 2007
Cu un potential de crestere de pana la 100 de miliarde de euro in urmatorii trei ani, piata romaneasca de retail a stat sub semnul dublarii numarului de hipermarketuri si supermarketuri. Retelele de comert modern s-au extins, in 2007, cu 96 de noi magazine. Cu toate acestea, ritmul de extindere a lanturilor de magazine de tip modern trade a fost unul mai temperat comparativ cu cel din 2006 cand numarul de hipermarketuri a crescut de aproape patru ori.
Carrefour, 4 noi magazine
Reteaua de hipermarketuri Carrefour va atinge, in 2009, un numar de 20 de magazine, compania continuandu-si expansiunea teritoriala prin planuirea deschiderii a inca 9 noi magazine, atat in Capitala, cat si in provincie, potrivit declaratiilor directorului general al companiei, Jacobo Caller.
Retailerul francez estimeaza ca, anul acesta, va inregistra o cifra de afaceri in crestere cu 30% fata de 2006, atingand valoarea de 800 de milioane de euro, urmand ca in 2009 sa treaca pragul de un miliard de euro, potrivit preconizarilor reprezentantilor companiei.
Kaufland a accelerat in provincie
In prezent, reteaua numara 31 de magazine, iar investitiile totale de pana acum ale grupului german se ridica la aproximativ 354 de milioane de euro. Kaufland a planuit ca pe termen lung sa deschida aproximativ 50 de unitati noi, in principal in orasele mici si mijlocii.
Anul trecut, compania a initiat un proiect in parteneriat cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care presupune investitii pe piata locala de 300 de milioane de euro, pe termen lung. Kaufland a intrat pe piata romaneasca in 13 octombrie 2005, cand a deschis un magazin in zona Bucur-Obor din Bucuresti.
Rewe, 20 magazine noi prin Billa, Penny Market si Selgros
In prezent, Rewe Romania opereaza 41 de magazine Penny Market si cinci magazine Penny Market XXL, acestea avand o suprafata medie de vanzare de 2.500 metri patrati si aproximativ 3.000 de articole in sortiment.
Expansiunea companiei vizeaza intreaga tara, in orase de peste 20.000 de locuitori. Reprezentantii companiei anuntau anul trecut investitii de 180-200 de milioane de euro pana in 2011, in terenuri, cladiri, echipamente, iar pe termen lung, vizeaza o retea de 150-200 de magazine in Romania.
Plus Discount, 13 noi locatii in 2007
Reteaua germana de magazine va mentine ritmul de expansiune si intentioneaza sa ajunga sa opereze, la sfarsitul lui 2010, 170 de supermarketuri in Romania.
Cu una dintre cele mai agresive politici de dezvoltare de pe piata, retailerul Plus Discount isi propune sa-si mareasca in mod considerabil cota de piata, fiind dispus sa patrunda si in centrele comerciale, asa cum este cazul magazinului din Cluj.
Spar, 6 noi magazine
Cu o investitie totala de peste 22 de milioane de euro, Spar are ca obiectiv de dezvoltare pe termen mediu deschiderea de magazine in 55 de locatii, inclusiv in Bucuresti.
Din perspectiva strategiei pe termen lung, Spar isi propune sa deschida magazine in toate orasele importante ale tarii, ajungand la un total de 250 de locatii la nivel national.
MiniMax Discount, 7 noi locatii
Strategia de viitor a discounterului este de a-si extinde lantul de magazine pana la un numar de 100 de unitati, intr-un ritm de 15-20 in fiecare an.
In prezent, exista 11 magazine MiniMax Discount in toata tara, compania planuind sa-si extinda afacerile si la Brasov, Buzau, Navodari, Ovidiu, Petrosani, Rasnov si Turnu Magurele.
G'market, doar 2 magazine
In afara de aceste locatii, Gimrom Holding mai detine alte sase magazine G’market, in locatii precum Plaza Romania, Bucuresti Mall, Colentina, Iulius Mall Iasi si Hala Centrala Iasi.
Investitia pentru cele doua noi magazine s-a ridicat la valoarea totala de 4,5 milioane de euro, compania estimand ca va inregistra vanzari de aproximativ 62 de milioane de lei (aproximativ 18 milioane de euro) si 5,5 milioane clienti pana la sfarsitul anului.
Metro, prudenta in extindere
Astfel, centrul de distributie Metro Cash&Carry din Cluj-Napoca a fost supus unor lucrari de modernizare si de extindere, valoarea investitiei ridicandu-se la 3,8 milioane de euro. In mod similar, si magazinul din Suceava a fost supus aceluiasi proces care a costat aproape 3,5 milioane de euro. Ceva mai costisitoare, modernizarea si extinderea hipermarketului din Bucuresti, din cartierul Militari, a insemnat o investitie de 4,3 milioane de euro.
Auchan, 4 noi magazine
In prezent, reteaua de hipermarketuri este extinsa in orasele Targu Mures, Timisoara, Pitesti si Cluj-Napoca. In Cluj, compania detine cel mai mare hipermarket al orasului, cu o suprafata de vanzare de peste 10.000 de metri patrati.
Pentru 2008, marele retailer si-a propus sa deschida alte noi filiale la Constanta, Timisoara si Suceava. Auchan Romania considera ca piata din Capitala are un potential de dezvoltare de pana la noua magazine, la o investitie medie de circa 40 de milioane de euro.
Tot anul acesta, compania a renuntat la proiectul sau din zona Berceni a Capitalei, care trebuia sa fie construit in cadrul unui mall, pe motiv ca suprafata oferita era prea mica pentru formatul adoptat de Auchan Romania. In schimb, marele retailer si-a indreptat atentia catre sudul zonei, unde se va dezvolta un nou magazin.
Cora si La Fourmi, stop extinderii in 2007
Lantul de supermarketuri de cartier La Fourmi, care opereaza, in prezent, 14 magazine si-a adaugat in portofoliu trei magazine The Best din Bucuresti si s-a aratat interesata de preluarea lantului de magazine de tip discounter Albinuta, dar a pierdut in fata retelei Profi, parte a grupului Louis Delhaize, cel care opereaza si lantul de magazine Mega Image.