6 Iunie 2005

Marele premiu, de 1.500 euro, nu a fost acordat la TIMM

Penurie pe piata ideilor de afaceri

Intreprinzatorii romani duc lipsa ideilor de afaceri. Cel putin aceasta este concluzia care a rezultat dupa incheierea editiei din acest an a TIMM - Targul IMM-urilor. Ecoul pe care l-a avut intre micii investitori s-a dovedit destul de redus, iar putinele idei de afaceri prezentate au fost emise de vizitatori intamplatori, si nu de catre intreprinzatori veritabili, afirma Catalin Dumitru, reprezentantul organizatorului, compania Sisteme Internationale de Afaceri. Anul trecut, premiul a fost de 5.000 de euro, iar ideile suficiente, si destul de bine fundamentate, ca sa se poata alege un castigator. Insuccesul editiei din acest an, cel putin fata de editia de anul trecut, este explicat de organizatori prin momentul ales pentru organizarea targului.

"Incercam un recul dupa Romconstruct, unde au fost 40.000 de vizitatori; am venit prea repede dupa Rom-construct", crede Catalin Dumitru. In pofida evidentelor, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC) sustine ca, dimpotriva, TIMM a fost un succes. Potrivit unor intreprinzatori mici prezenti la Cer - Glass firmele romanesti au trebui sa se dezvolte pana in prezent fara ajutorul vreunui credit, iar accesarea acestora este riscanta si dificila. Proprietarul unei firme din Alba Iulia, Axa Porcelaine, singurul care a incercat sa ia anul trecut de la ANIMMC un ajutor nerambursabil de 50.000 de euro, s-a chinuit doua luni cu toata documentatia, si in final a renuntat.

Criticile micilor intreprinzatori sunt insusite partial de seful Agentiei pentru IMM-uri, Eugen Ovidiu Chirovici, care a spus in deschiderea TIMM ca discursul despre IMM-uri ramane, din pacate, cantonat la nivelul retoric. In acest an, TIMM-ul a reunit 70 de expozanti, banci, fonduri de garantare, institutii de creditare, companii de consultanta, companii de soft, companii de formare profesionala etc, care si-au prezentat oferta de afaceri.



Citeste si