Vanzarile Coca-Cola, afectate de mediul economic inrautatit in Romania
Compania greceasca Coca-Cola Hellenic a anuntat ca si-a redus estimarea de profit pentru 2008, din cauza conditiilor meteorologice mai putin favorabile vanzarilor de bauturi racoritoare, cresterii costurilor si grevelor, care au afectat vanzarile din prima parte a acestui an si au ieftinit actiunile companiei cu o cincime.
Astfel, compania si-a revizuit in scadere estimarea asupra cresterii volumului de vanzari din 2008, de la 7% la 6%, in timp ce castigul inainte de dobanzi si impozitare (EBIT) este asteptat sa creasca cu doar 5-7%, in loc de 11-13%, cat fusese anuntat anterior.
"Noile tinte sunt sub estimarile noastre, care se apropiau de nivelurile maxime ale prognozelor anterioare ale firmei", se arata intr-o nota de cercetare a Proton Research.
Dupa anunt, actiunile Coca-Cola Hellenic s-au prabusit cu 19,3% pana la 21,70 euro in deschiderea Bursei de la Atena.
Coca-Cola Hellenic inbuteliaza produse sub marca Coca-Cola in 27 de tari din Europa (inclusiv Romania) si in Nigeria, mai mult de jumatate din vanzari fiind insa pe pietele emergente din estul Europei.