20 Noiembrie 2008

Infrastructura si coruptia au alungat Coffeeheaven din Romania



"Principalele motive pentru care iesim de pe piata din Romania sunt infrastructura deficitara, dar si coruptia, care ne impiedicau sa construim o afacere dinamica", astfel isi explica Richard Worthington, CEO al Coffeeheaven International Plc., decizia de a parasi piata autohtona.

Pe langa Romania, lantul de cafenele a decis retragerea si de pe piata slovaca, unde detinea 2 cafenele, dar extinderea pe piata din Ungaria, unde urmeaza sa mai mai deschida inca 2 unitati pe langa cele 2 deja existente, conform publicatiei ungare Portofolio.hu.

“Scopul acestei revizuiri a fost reducerea sau eliminarea operatiunilor Coffeeheaven de pe pietele unde potentialul afacerii a fost redus, dar si cresterea profitabilitatii companiei prin inchiderea de magazine acolo unde noile conditii de piata au facut improbabila realizarea de profit", mai spun reprezentantii companiei.

Iesirea de pe cele doua piete se va realiza pana la finele lunii martie 2009. Rezultate "dezamagitoare" au fost raportate si pe piata din Cehia, unde compania anticipeaza o reducere a numarului de cafenele.

Singura cafenea Coffeeheaven din tara a fost deschisa in primavara acestui an, in Baneasa Shopping City. La nivel mondial, grupul Coffeeheaven opera in septembrie 90 de unitati in Polonia, Letonia, Cehia, Bulgaria, Ungaria si Romania.

Pe piata cafenelelor din Romania mai activeaza lanturile Crem Caffe, Turabo sau Cafepedia. In ciuda crizei financiare noi jucatori au intrat pe piata din Roania anuntand investitii mari in urmatoarea perioada. De exemplu, Velvet Cafe, compania care detine master-franciza brandului Pascucci adus din Italia, vizeaza deschiderea a 12 cafenele pana in 2011 in Romania, investitia totala fiind de circa trei milioane de euro.



Citeste si