10 Decembrie 2008

Bodin, Radisson SAS: Pe timp de criza, segmentul de leisure face diferenta



In conditiile in care calatoriile de business sunt in cadere libera pe fondul problemelor financiare globale, Radisson isi schimba din mers strategia pentru piata din Romania si se reorinteaza, in 2009, catre segmentul de leisure.

“In 2009 vom fi foarte concentrati in atragerea clientilor pe segmentul de leisure pana la cel putin 25% din numarul total al clientilor de anul viitor pentru ca atunci cand calatoriile de afaceri scad, segmentul de leisure este cel care face diferenta”, a declarat, pentru Wall-Street, Torbjorn Bodin, general manager al Radisson SAS.

El recunoaste ca gradul mediu de ocupare de circa 50% inregistrat pana in prezent de hotelul de 5 stele din centrul Bucurestiului este putin sub nivelul estimat initial din cauza crizei economice mondiale care se reflecta si in Romania. “Desi previziunile specialistilor sunt destul de sumbre in ceea ce priveste anul 2009, eu cred ca gradul mediu de ocupare in Bucuresti va scadea cu maximum 5%”, mai spune Bodin, care estimeaza un grad de ocupare mediu de 65-70% pentru Radisson anul viitor.

Avand mare incredere in cresterea segmentului de leisure, Bodin isi mentine inca preconizarile conform carora in vara anului 2009 Radisson va deveni leaderul pietei hoteliere din Capitala. “Pana in vara lui 2009 vrem sa avem cel mai mare grad de ocupare si cea mai mare cota de piata de pe piata bucuresteana”, a adaugat reprezentantul Radisson SAS.

Daca segmentul de accomodation este cel mai afeactat de mediul economic actual, pe segmentele de conferinte si restaurante rezultatele sunt peste asteptari. “Pe partea de conferinte avem deja foarte multe programari pentru anul viitor cand vom gazdui conferinte foarte mari la nivel international, acest segment reprezentand 25% din cifra de afaceri a Radisso, iar in ceea ce priveste restaurantele suntem foarte solicitati pentru ca piata bucuresteana este foarte putin competitiva pe acest segment in prezent”, sustine Bodin.

In ciuda scaderii cererii pe cleintii de business, acesta considera ca tarifele practicate de holelieri nu vor inregistra scaderi. "Nu cred ca o consecinta a crizei va fi scaderea tarifului pe piata hoteliaera din Bucuresti pentru ca acestea sunt similare cu cele practicate in alte tari europene”, a mai afirmat Bodin.

Criza nu va afecta in niciun fel planurile de extindere a grupului Rezidor (din care face parte si Radisson) pe piata autohtona. “Noi nu suntem investitori directi si de aceea nu suntem afectati de probleme creditelor. De cate ori pornim un proiect avem alaturi un dezvoltator sau un invesitor care se ocupa de finantare”, a explicat el. Astfel, in 2011 se va deschide un al doilea hotel al grupului Rezidor, in Poiana Brasov.

Deschis in urma unei investitii de 70 mil. euro, Radisson SAS Bucuresti este cel mai mare hotel de cinci stele din Romania, cu 424 de camere, din care 301 standard, 74 executive, 10 camere pentru persoane cu dizabilitati si 39 de apartamente cu facilitati moderne.

Hotelul mai dispune de 4 restaurante, 3 baruri, un centru de conferinte de 1.500 de metri patrati, incluzand o sala pentru maxim 500 de persoane si alte 11 mai mici, un Bali Spa, un centru de sanatate operat de World Class Health Academy, piscina exterioara incalzita, jacuzzi exterior, pista pentru jogging, casino si magazine de lux.

Hotelul are aproximativ 400 de angajati, majoritatea romani si 8 expati.

Radisson SAS Hotels&Resorts reprezinta marca premium a grupului hotelier Rezidor, unul din primele 5 grupuri la nivel mondial in domeniul hotelier. Din grup mai fac parte lanturile hoteliere Park Inn, Country Inn, Regent si Missoni.

Radisson SAS opera, la sfarsitul anului trecut, 155 de hoteluri in Europa, Orientul Mijlociu si Africa si avea in desfasurare inca 47 de proiecte. Grupul a primit cel mai bun loc in topul hotelurilor privind gradul de satisfactie a clientilor, conform raportului European Guest Satisfaction Index.



Citeste si