16 August 2005

Jaguar 4x4, mai mult crossover decat SU

Zvonuri, infirmari, informatii neoficiale, un sir devenit obisnuit pentru lumea automobilismului, care se repeta de aceasta data in cazul viitorului model Jaguar 4x4. Initial era vorba despre un SUV veritabil, dar pana la urma se pare ca va fi un crossover.
Dupa ce reprezentantii Jaguar au negat orice activitate a companiei indreptata pe taramul off-road, informatiile de ultima ora „scapate“ din greseala de unii angajati arata ca se lucreaza de zor la proiectul unui turism cu tractiune 4X4. Pana la urma, decizia luata in boardul uzinei a dat castig de cauza unui crossover de tipul Audi allroad, un estate de lux inalt, cu tractiune integrala si cu o garda la sol ridicata.
Planurile britanicilor a-flati sub palaria Ford Motor Company vizeaza segmentul pe care alearga in acest moment SUV-urile compacte premium, fara a ocupa din culoarul brandului-frate Land Rover, un SUV traditional.

Potrivit primelor date eliberate din dosarele firmei, platforma pe care se lucreaza este aceeasi pe care se vor inalta atat viitoarea generatie Ford Mondeo, cat si Volvo S80, iar tractiunea va fi imprumutata de la Freelander. Din familia 4x4 vor mai fi folosite TRS-ul (Terrain Response System) de pe Discovery si suspensia adaptabila.

Parte din motoarele aflate pe gamele Jaguar si Land Rover vor fi utilizate si la noul crossover, printre care un V6 de 3 litri si un V8 de 4,4 litri. Ultimul este o varianta steroidizata a celui de 4,2 litri care echipeaza modelele S-Type si XJ. Sperantele fabricantului mizeaza insa, asa cum era normal, pe un diesel, 2,7 litri V6 turbodiesel. O cutie de viteze proprie in 6 trepte, automata, va fi cea mai buna optiune in gama, iar interiorul va pastra rafinamentul marcii pentru a putea concura cu noile crossovere de lux de pe piata, un posibil rival fiind Mercedes R-Class. Pe plansete se deseneaza inca o sumedenie de jucarii electronice pentru bordul viitorului Jaguar, insa nu este neglijat nici spatiul alocat pasagerilor.
In avanpremiera - crossoverul va ajunge pe piata abia peste aproximativ trei ani – va fi lansata versiunea cu tractiune integrala a lui S-Type.



Citeste si