28 Ianuarie 2009

IKEA Romania a depasit pragul de 100 mil. euro la vanzari in 2008



Magazinul IKEA a raportat vanzari totale de 104,7 milioane euro pe tot parcursul anului 2008, numarul persoanelor care au vizitat anul trecut magazinul depasind 3 milioane.

Cele mai mari vanzari s-au inregistrat in luna septembrie, dupa lansarea noului catalog: 9,4 milioane de euro, cu peste 275.000 de vizitatori.

Produsele de mobilier au insumat aproximativ 60% din vanzarile magazinului IKEA din Baneasa in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2008, restul reprezentand accesorii si decoratiuni pentru casa.

Dintre produsele de mobilier, cele mai bine vandute produse au fost: combinatiile de dulapuri PAX, cu peste 27.600 de unitati vandute, corpurile de bucatarie FAKTUM, cu peste 20.300 de bucati, sistemele modulare de biblioteca BILLY, cu peste 19.900 de bucati, produsele din gama KLIPPAN (canapele, fotolii, sezlonguri, taburete), cu peste 2.500 de unitati vandute.

Din categoria decoratiuni si accesorii pentru casa se remarca vanzarile de becuri economice SPARSAM, cu peste 239.400 de bucati, pernele si pilotele din familiile de produse MYSA si GOSA, cu peste 183.000 de bucati vandute, si produsele din familia IKEA 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), cu un total de peste 136.700 de bucati.

La locul de joaca din interiorul magazinului si-au petrecut timpul sub supravegherea personalului IKEA din magazin peste 44.600 de copii, in timp ce parintii lor si-au facut cumparaturile.

La restaurantul magazinului au servit masa majoritatea vizitatorilor din perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2008. Chiftelutele suedeze au continuat sa fie preferatele clientilor, care au servit 2,3 milioane de bucati, urmate de hotdog-i – aproximativ 1.400.000 de bucati, si prajiturile Almondy – peste 246.000 de portii.

Austriecii de la Holzindustrie Schweighofer au cumparat fosta fabrica IKEA de la Siret

Obiectivele IKEA Romania pentru 2009 raman neschimbate. „Ne asteptam ca in 2009 consumatorii sa fie tot mai exigenti in privinta raportului calitate-pret si sa isi re-prioritizeze cheltuielile din bugetul familiei, abordandu-le pe termen mai lung si cu mai multa atentie”, a subliniat Cornel Oprisan.

IKEA activeaza la nivel local in sistem de franciza. Drepturile pentru aceasta marca sunt detinute in prezent de grupul de firme Altrom, controlat de oamenii de afaceri Radu Dimofte si Gabriel Popoviciu.

IKEA a deschis primul magazin in franciza, in Bucuresti, in martie 2007. Magazinul de la Bucuresti este in primele 20 de magazine IKEA la nivel mondial din punct de vedere al vanzarilor.

Principalii competitori ai companiei pe piata romaneasca sunt Mobexpert, Staer, Elvila si Kika.



Citeste si