Dintre principalele 10 probleme cu care se confruntă managerii care activează în domeniul transporturilor, 4 influențează direct aspectul economic al afacerii. Acestea sunt: situația economică generală a țării, tarifele de transport, termenul mare de încasare a facturilor, dar și prețul combustibilului. Acest clasament a fost publicat în urma sondajului efectuat de UNTRR (Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România) la care au participat 220 de companii din domeniul transporturilor.

Toate aceste obstacole pot influența chiar și stabilitatea companiilor cu experiență pe piață. De aceea, dacă ești la început de drum cu afacerea ta, este important să fii proactiv pentru a-ți putea asigura stabilitatea chiar și în fața provocărilor de mai sus.

Iată ce poți face:

1. Alege resursele financiare potrivite businessului tău

Atunci când ești la început de drum, veniturile businessului tău pot să fluctueze de la o lună la alta. Și asta din mai multe cauze: fie încă nu ai o notorietate ridicată pe piața de afaceri și depinzi de doar câțiva clienți, fie strategia ta de prețuri nu este una competitivă. Sau poate pur și simplu treci, la fel ca și ceilalți antreprenori din acest domeniu, prin sezoane cu cereri mai scăzute, cum ar fi cele de după sărbători în care numărul de transporturi de mărfuri poate scădea pentru anumiți comercianți. Indiferent de motiv, consecința e aceeași: instabilitate financiară.

Având în vedere că în domeniul transporturilor cele mai mari categorii de cheltuieli sunt cele care includ plata pentru combustibil și întreținerea flotei, aceste perioade de instabilitate financiară vin cu riscul de oprire temporară a activității. Pentru a evita acest lucru, atunci când nu ai capital suficient pentru desfășurarea activității, poți să apelezi la o instituție financiară nebancară (IFN) pentru a accesa un credit de investiții și capital de lucru cu garanții europene.

  • Dacă ai cel puțin 12 luni de activitate, prin accesarea acestui credit super flexibil pentru companii poți obține până la 235.000 RON pe o perioadă de rambursare de până la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții.
  • Suma de până în 100.000 RON o poți obține 100% online, iar pentru împrumutul care depășește această valoare beneficiezi de ajutorul unui consultant. De asemenea, creditul de până la 35.000 RON îl poți obține doar cu ajutorul extrasului de cont, în timp ce pentru împrumuturile care depășesc această valoare ai nevoie și de ultima balanță disponibilă.
  • În ceea ce privește dobânda, aceasta este variabilă, în funcție de ROBOR la 6 luni.
  • Un alt lucru bine de știut aici este că, în caz de nevoie, poți să amâni plata ratei pentru 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată până atunci.

2. Eficientizează operațiunile

Pe lângă stabilitate financiară, este important să-ți construiești și o stabilitate operațională care să-ți ofere siguranța că activitatea businessului tău este fiabilă pe termen lung. Iar cel mai bun mod de a face asta este de a eficientiza operațiunile.

De exemplu, poți investi în tehnologii moderne și sisteme informatice care se folosesc de inteligența artificială pentru a digitaliza procesul de gestionare a rutelor, a stocurilor și de mentenanță a autovehiculelor. Toate aceste măsuri pot eficientiza procesele prin reducerea erorilor umane, a timpului necesar pentru finalizarea sarcinilor, dar și prin reducerea costurilor inutile asociate.

De asemenea, o altă oportunitate de care poți beneficia în urma acestor investiții este redistribuirea resurselor umane în departamente interne care necesită calități mai creative, cum ar fi cele de marketing, vânzări sau serviciu clienți.

3. Stabilește obiective clare și măsurabile

Indiferent de investițiile și modificările pe care le faci în structura companiei, este important să măsori impactul pe care acestea le au în derularea activității tale. Pentru asta, începe să stabilești obiective clare care să fie îndeplinite într-o anumită perioadă de timp. Mai apoi, stabilește activitățile necesare pentru îndeplinirea obiectivelor și indicatorii de performanță potriviți pentru a urmări progresul.

Și, pentru că cel mai probabil îți dorești în următoarea perioadă o creștere a numărului de clienți care să îți aducă un venit constant, un bun exemplu de obiectiv ar putea fi atragerea de cel puțin 7 clienți noi în următorul trimestru. Trecând la activitățile necesare pentru îndeplinirea obiectivului, putem să enumerăm următoarele: crearea unei strategii de marketing puternice, diversificarea portofoliului de servicii și realizarea investițiilor necesare pentru pregătirea și formarea echipei de vânzări.

Ca indicatori de performanță, poți, desigur, să urmărești numărul de clienți noi din acea perioadă și valoarea medie a contractelor încheiate.

4. Construiește o echipă puternică

Așa cum probabil știi deja, pentru îndeplinirea obiectivului de mai sus și a oricăror alte obiective legate de succesul businessului tău, ai nevoie de o echipă pregătită. Și cum altfel să o construiești decât prin recrutarea și menținerea talentelor de top în companie? Iată cum poți face asta, pe lângă oferirea unui salariu competitiv:

  • fii transparent cu valorile și viziunea companiei tale și promovează un mediu de lucru colaborativ;
  • oferă oportunități reale de dezvoltare în carieră;
  • promovează echilibrul între viața personală și cea profesională a angajaților;
  • oferă angajaților tăi beneficii extrasalariale moderne, cum ar fi decontarea abonamentului la sala de sport și a transportului până la locul de muncă, zile libere suplimentare plătite pentru evenimente importante din viața lor, precum și abonamente medicale gratuite pentru investigații periodice.

Toate aceste acțiuni te pot ajuta să atragi și să menții talentele în companie, lucru care îți permite să construiești o bază solidă pentru un business competitiv și de succes.

5. Diversifică portofoliul de servicii constant

Pe lângă angajați de top, pentru a-ți construi o companie stabilă este important să fii flexibil la schimbările pieței și să îți diversifici portofoliul de servicii constant. Dacă te întrebi de ce este atât de important, ei bine, ne putem da seama dacă ne gândim la contextul menționat mai sus.

Astfel, chiar dacă ai o echipă de vânzări foarte bine pregătită, cu abilitățile necesare, dacă nu ai un portofoliu de servicii adaptat nevoilor pieței, vei întâmpina dificultăți în a atrage și a reține clienți și, implicit, în a te bucura de perioade financiare stabile.

Totuși, pentru că diversificarea portofoliului presupune investiții generoase, asigură-te că iei deciziile corecte care să se dovedească în cele din urmă și profitabile. Realizează o cercetare de piață amănunțită atât în ceea ce privește potențialii clienți, cât și în ceea ce privește competiția. Astfel, vei afla care sunt nevoile clienților pe care le poți acoperi și care nu sunt încă exploatate de competiție.

Concluzionând, includerea acestor acțiuni în planul tău de afaceri te poate ajuta să obții un business stabil pe termen lung. Totuși, nu uita să fii flexibil în ajustarea strategiilor, astfel încât să te adaptezi constant la nevoile pieței pentru a rămâne competitiv.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri