19 Mai 2009

Ana Ologu, Cora Romania: Fluctuatia de personal a scazut sub 10% anul acesta



Daca pana acum una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntau relailerii autohtoni era fluctuatia fortei de munca, pe timp de criza ei se lovesc din ce in ce mai rar cu aceasta problema.
“In 2008, fluctuatia de personal era de 15%, iar anul acesta, odata cu agravarea crizei si disponibilizarile in masa, nivelul a scazut sub 10%”, a declarat Ana Ologu, responsabilul cu resursele umane din cadrul Cora Romania, care a adaugat ca personalul operational este cel care fluctueaza cel mai des in cadrul retailerului francez.

In plus, atunci cand se iveste cate un job disponibil, romanii sunt mult mai interesati si mai receptivi decat erau in anii precedenti . “Solicitarile pentru posturile vacante au crescut cu 20-30% in comparatie cu anul trecut, cele mai solicitate functii fiind cele manageriale”, a mai adaugat reprezentantul Cora Romania.

In ciuda acestei perioade in care angajatorul face jocurile, retailerul francez nu are in plan o inghetare a salariilor in 2009. “Nu vom ingheta nici salariile nici angajarile anul acesta. Chiar in curand vom incepe o campanie de recutare pentru deschiderea Cora Berceni din octombrie, care va necesita circa 800 de angajati”, adauga responsabilul cu resursele umane al retailerului francez.

Cora Romania, parte a grupului francez de retail Louis Delhaize, va derula in acest an un program de formare profesionala a circa 90 de angajati, proiect ce a necesitat o investitie de aproximativ 199.000 de euro.

Programul "Promovarea invatarii pe parcursul intregii vieti" a fost realizat cu sprijinul UE, aproximativ 71% din suma necesara reprezentand fonduri Phare.

"Acesta este primul proiect cu fonduri Phare realizat de Cora si este unul dintre programele de dezvoltare a resurselor umane pe care Cora le-a desfasurat pana acum. Angajatii implicati in program vor finaliza cursuri de formare profesionala si vor avea optiunea de a ocupa posturi in cadrul noului hipermarket Cora, care va fi inaugurat in centrul comercial Sun Plaza", a mai declarat Ana Ologu.

Pentru acest proiect, Cora Romania a colaborat cu compania Cefora Stagio Corp, care se va ocupa de instruirea angajatilor in cursurile de vanzari, gestiune si management, dar si cu compania Floyd Advertising & Design pentru partea de siguranta alimentara.

Proiectul derulat de Cora este parte a programului "Promovarea invatarii pe parcursul intregii vieti" (2007-2013), care sprijina proiectele si activitatile ce stimuleaza interschimbul, cooperarea si mobilitatea intre sistemele de formare din cadrul UE.

Lantul de hipermarketuri Cora Romania face parte din grupul francez Lous Delhaize si numara in prezent pe piata autohtona trei unitati, doua in Bucuresti si unul in Cluj-Napoca. Principalii competitori de pe piata locala sunt Carrefour, Real, Metro sau Auchan.



Citeste si