8 Iulie 2009
Top manageri din FMCG On the Move
In primele sase luni din acest an fluctuatia la nivelul top managementului in industria locala a bunurilor de larg consum (FMCG) si-a incetinit ritmul, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul actualului context economic. Efectele sunt vizibile: fie executivii nu isi mai asuma riscul sa plece, fie firmele profita de situatia economica pentru a aduce manageri mai buni sau mai ieftini.
Danone Romania
Stephane Batoux este incepand cu luna ianuarie noul director general al Danone Romania, inlocuindu-l in functie pe Jacques Ponty.
Batoux, este francez si lucreaza in grupul Danone de zece ani. A intrat in echipa Danone in 1999 unde a lucrat si a fost promovat in structurile de achizitii, ajungand sa ocupe pozitia de director de achizitii pentru Danone Franta. Ulterior, acesta a primit responsabilitatea de a coordona achizitiile diviziei de lactate a grupului, la nivel mondial.
Incepand cu anul 2004, Stephane Batoux a condus departamentul operational din cadrul Danone Rusia si a detinut pozitia de director general al Danone Ucraina.
Heineken Romania
van Karnebeek lucreaza in grupul Heineken din anul 1992, ocupand diferite functii in Olanda, China si Slovacia.
Sub conducerea lui Botterman, Heineken Romania a investit peste 130 milioane de euro, si-a dublat venitul din vanzari si si-a multiplicat profitul de 9 ori.
Scandia Romana
Redeleanu si-a inceput cariera in Unilever, ocupand diferite pozitii in departamentele marketing, marketing operations si vanzari in tarile din Balcani si Europa de Est. In plus, acesta a facut parte din echipa care a integrat Bestfoods in Unilever South Central Europe, in anul 2001.
In perioada 2004-2006, Robert Redeleanu a ocupat functia de head of marketing pentru operatorul de telefonie mobila Telemobil in Romania. Licentiat in domeniul banci-burse de valori, Redeleanu a absolvit in 2009 un program executiv in cadrul Darden School of Business din Statele Unite ale Americii.
Robert Redeleanu preia noua pozitie in cadrul Scandia Romana de la Adrian Gaspar. Actionar si presedinte al consiliului de administratie al companiei, Gaspar a ocupat functia de director general incepand cu aprilie 2008. Adrian Gaspar va reveni la statutul de actionar, ocupand in continuare pozitia de administrator al companiei.
Ursus Breweries
Barsan s-a alaturat companiei, dupa o cariera internationala in FMCG marketing, in functia de senior brand manager Timisoreana. A fost promovat in vara anului 2007 ca si group brand manager. In ultimele 4 luni, Mihai Barsan a activat ca vicepresedinte de marketing interimar.
Atributiile sale au fost preluate de Grant McKenzie, care a ocupat anterior pozitia de director de marketing si trade marketing pentru compania Cervecera de Canarias (SABMiller Canarias).
Cadbury Romania
Drane s-a alaturat echipei din Romania de pe pozitia de director general al filialei din Belgia a producatorului de dulciuri. Anterior acestei functii, Drane a detinut pozitia de director general al Monkhill, producator de dulciuri din Marea Britanie, detinut de compania Cadbury.
Martin Drane a ocupat de-a lungul timpului mai multe functii de conducere in cadrul activitatilor desfasurate in Marea Britanie, Europa si Asia-Pacific.
Numirea sa a avut loc in urma deciziei lui Jose Bonito de a pleca de la conducerea Cadbury Romania.
Bunge Romania
Simultan cu pozitia de director general, Cristian Ungureanu va indeplini in continuare si functia de director financiar al companiei.
Noul director general al companiei s-a alaturat echipei Bunge in luna septembrie 2008, in calitate de director financiar. Anterior, pana in 2008, a ocupat pozitia de director financiar in cadrul celui mai important operator de telefonie fixa de pe piata-Romtelecom. Ungureanu este absolvent al Institute of Internal Auditors (IIA) din SUA si Association of Chartered Certified Accountants (ACCA).
Unilever
Originar din Belgia, Marc Desenfans a ocupat inainte de aceasta numire pozitia de managing director al Unilever Francophone West Africa (2003-2009).
Desenfans are o experienta de 23 de ani in Unilever, timp in care a lucrat in vanzari si marketing, inainte de a-si incepe mandatul de managing director pentru Unilever Hong Kong, in anul 1999.
Procter&Gamble
Marinidis a condus anterior operatiunile din Ucraina ale companiei. Printre functiilor ocupate in cadrul P&G se numara customer business development din Schwalbach (Germania)-iunie 1990, asistent brand manager (1991-1993), brand manager in cadrul birourilor din Jeddah,
Arabia Saudita, in perioada 1993-1995 si din Atena, Grecia, in intervalul 1996-1997, marketing manager in cadrul birourilor din Grecia (1997-1998) si Belgia (1998-2000).
Anterior perioadei in care a condus biroul din Ucraina, Sotirios Marinidis a ocupat diferite pozitii de conducere in calitate de Marketing Director in cadrul biroului din Moscova.
Tnuva Romania
A inceput sa lucreze pentru Tnuva in anul 1997, ocupand pana in prezent diverse functii in cadrul companiei. Startul carierei in Tnuva a fost pe pozitia de brand manager pentru “Carlo”, cel mai cunoscut desert si lapte cu arome din Israel.
In anul 2003 a ocupat pozitia de business manager pentru produsele lactate proaspete, in anul 2005 s-a alaturat echipei Tnuva in Romania.
Tnuva Romania cauta deja un inlocuitor si va alege cel mai probabil un roman pentru a coordona activitatile de marketing ale companiei, potrivit lui Tzur-Lahav.