28 Septembrie 2009

Criza a redus preturile la Mega Image cu 15%



Retailerul Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize Group, care opereaza 47 de magazine pe plan local, a redus preturile cu 5-15% la cateva mii de produse, cu scopul de a mentine nivelul consumului, afectat de criza economica.
"Anul acesta ne-am concentrat mai mult pe o politica uniforma de preturi, decat pe promotii. Preturile au fost reduse permanent pentru cateva mii de produse, cu procente de la 5% la 15%”, a declarat pentru Wall-Street Raluca Pavel (foto), marketing manager al Mega Image Romania.

Taierea de preturi vine ca raspuns la schimbarea comportamentului consumatorilor, care au devenit mai precauti in alocarea bugetelor de cheltuieli, astfel incat achizitiile lor includ mai mult produse mai ieftine, cu preturi mai avantajoase, precum marcile proprii. "Cu siguranta marcile private castiga tot mai mult teren atat ca notorietate cat si din punct de vedere al vanzarilor. Clientii se indreapta din ce in ce mai mult catre marcile private, acestea reprezentand de multe ori o alternativa foarte buna la produse de marca, oferind aceeasi calitate la preturi mai avantajoase”, spune Pavel.

Mega Image a introdus inca de acum cinci ani produse sub marca proprie, iar in prezent numara cinci astfel de branduri - 365, Delhaize, Care, Bio, Delhaize Eco si Le Boucher (carne proaspat transata si ambalata in laboratoriul propriu). Desi ponderea acestora in portofoliu a crescut an de an, pana la circa 10% din total cifra de afaceri, Pavel recunoaste faptul ca romanii inca asociaza produsele cu preturi scazute cu intregul segment de marci private.

Acestea sunt inca privite cu scepticism de catre consumatori pentru ca ei "au asociat automat produsele economice sub brand propriu cu o calitate scazuta, de aceea am incercat sa introducem cat mai multe articole de calitate, precum cele marca 365”, explica Raluca Pavel.

O parte din produsele sub marca proprie sunt importate, dar reprezentantii Mega Image sustin ca scopul este de a intari colaborarile cu furnizorii romani. "Pentru furnizori, colaborarea pentru marcile proprii inseamna un plus in linia de productie si un plus in vanzari. De asemenea, inseamna o oportunitate de a penetra noi piete, avand in vedere ca si noi putem exporta marcile private produse la nivel local”, adauga directorul de marketing de la Mega Image.

Potrivit reprezentantilor retailerului, Mega Image isi continua planurile de expansiune anuntate la inceputul anului. Pana acum, au fost deschise patru noi supermarketuri – trei in Bucuresti si un altul la Constanta. La acestea, se adauga alte patru unitati, foste magazine Prodas, trei dintre care au fost deja redeschise sub brandul Mega Image. Pana la sfarsitul anului, alte patru supermarketuri vor fi deschise.

Luna aceasta, Consiliul Concurentei a inceput sa investigheze patru mari retaileri de pe piata romaneasca, printre care si Mega Image, banuiti ca ar fi stabilit preturile de vanzare sau de revanzare. In cazul in care se va dovedi ca retailerii au incalcat Legea Concurentei, acestia ar putea primi o amenda in valoare de pana la 10% din cifra de afaceri.

Cititi si Se ascute lupta pe segmentul marcilor private.



Citeste si