12 Ianuarie 2010

Hormann a pierdut 30% din business in 2009, pe fondul scaderii vanzarilor industriale



Importatorul si distribuitorul de usi de garaj Hormann Romania, filiala locala a grupului german Hormann, a inregistrat afaceri de 8,75 milioane de euro in 2009, in scadere cu 30% fata de 2008, pe fondul reducerii vanzarilor din domeniul industrial.
“Constatam o reducere a cifrei de afaceri din acest an, ca urmare a scaderii drastice a segmentului de usi industriale. Contrar estimarilor initiale, produsele rezidentiale s-au vandut cu aceeasi dinamica ca si in 2008. Acelasi lucru il putem spune si despre usile speciale de tip <<rezistente la foc>>, <<batante metalice multifunctionale>>, produse adresate in special cladirilor de birouri”, spune Bogdan Cojocaru, directorul general al Hormann Romania.

Compania a incheiat anul cu aceeasi scadere inregistrata in primul semestru al lui 2009. In septembrie, Cojocaru declara, pentru Wall-Street, ca se asteapta la o revenire a vanzarilor in al doilea semestru al anului, pe fondul sezonalitatii pietei.

Din cauza scaderii vanzarilor, compania a amanat constructia unui sediu propriu in Ciorogarla, care trebuia sa includa si spatii de depozitare. Valoare estimativa a investitiei, care trebuia sa demareze in octombrie, ar fi fost de 3-4 milioane de euro.

Finalizarea constructiei era planificata pentru 2011-2012.

La inceputul anului trecut, compania avea de recuperat creante in valoare totala de 1,2 milioane de euro, echivalentul a 13,7% din cifra de de afaceri pe 2009.

“Am recuperat o parte din aceste creante in 2009, insa suntem constienti ca acesta este un process de durata. Este un blocaj financiar in toata piata, nu vorbim numai despre sectorul constructiilor. Colaboram cu acesti distribuitori de foarte multi ani, nu putem adopa o atitudine agresiva fata de aceste companii. Suntem constienti ca este vorba despre un proces indelungat”, subliniaza Cojocaru.

Pentru 2010, compania mizeaza pe o crestere a cifrei cu maximum 5-10% (9,2-9,6 mil. euro), precum si pentru mentinerea cotei de piata.

„Ne-am propus mentinerea cotei de piata atat pentru rezidential, unde in acest moment avem peste 50% din piata, dar si pe segmentul industrial, unde cota noastra de piata este de 35%. Ne dorim contractarea unor proiecte si in zona industriala, estimand insa o revenire a acestui sector abia in 2011”, mai spune Cojocaru.

Grupul german Hormann este unul dintre cei mai importanti producatori de usi la nivel european, respectiv usi de garaj, industriale si speciale. Grupul este prezent in peste 50 de tari, inregistrand, in 2008, o cifra de afaceri peste un miliard de euro.



Citeste si