4 August 2010
Marii retaileri insala la cantar: Vezi aici cine a primit amenzi de mii de lei
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a controlat luna trecuta magazinele a noua mari retaileri bucuresteni, unde au descoperit neconcordante intre gramajele inscrise pe ambajele produselor si cele reale. Amenzile aplicate se ridica la aproape 44.000 de lei (circa 10.000 euro).
1. Carrefour - amenzi de 10.500 lei
Autoritatea a desfasurat, impreuna cu Directia Regionala de Metrologie Legala Bucuresti, 20 de actiuni de control la magazinele apartinand lanturilor Real Hipermarket, Kaufland, Mega Image, Billa, G’Market (Gima), Rewe, Cora, Auchan si Carrefour. In urma acestora, au fost aplicate 11 amenzi contraventionale in valoare totala de 43.500 de lei.
La magazinele Carrefour din Piata Unirii si Berceni se vindeau pungi cu zahar care aveau cu 50 de grame mai putin fata de gramajul inscris pe ambalaj, de 1.000 de grame. Astfel, 418 de kilograme de zahar au fost retrase de la comercializare.
Diferente de gramaj au fost descoperite si in cazul fructelor sub forma de cuburi, ambalate, care cantareau cu pana la 30 de grame mai putin fata de cat era specificat pe eticheta.
Pentru aceste abateri, Carrefour va plati amenzi de 10.500 de lei si va ramane si fara cele 418 de kilograme de zahar.
In slide-ul urmator: ce amenda a primit G'Market.
Sursa foto: www.carrefour.ro.
2. Rosiile costa scump G'Market: 10.000 lei
Pentru eroarea de pe eticheta, magazinului i-a fost aplicata o sanctiune in valoare de 10.000 de lei.
In slide-ul urmator: ce amenda a primit Mega Image.
3. Mega Image, "abateri" de 9.000 lei
Inspectorii ANPC au descoperit aici ca se vindea sunca de casa, preambalata in vid, care avea o eticheta cu un gramaj mai mare fata de cel inscris de producator. "Din verificari a reiesit ca cele sase grame diferenta reprezentau greutatea ambalajului care era inclusa in pretul final, consumatorul fiind astfel obligat sa plateasca ambalajul la pret de carne", potrivit ANPC.
La magazinul din strada Apusului, la raionul legume-fructe, s-a constatat ca un cantar cu platane care nu putea fi folosit in scopuri comerciale. In plus, preparatele din carne cubulete, preambalate in vid in unitatea proprie, aveau elemente de identificare insuficiente.
Valoarea totala a amenzilor aplicate Mega Image se ridica la 9.000 de lei.
In slide-ul urmator: ce amenda a primit Real Hypermarket.
4. Gramaje mai mici si publicitate incorecta la Real - amenda de 8.000 lei
Astfel, la salata de iarna, rosii si struguri, ambalate in caserole, autoritatea a constatat diferente intre cantitatea neta a produsului si cea etichetata. "Abaterea" a constat in includerea greutatii ambalajului in cea a produsului - la salata de iarna era inregistrata o diferenta de 20 de grame, iar la rosii si struguri de14 grame.
In plus, inspectorii au descoperit ca in magazine se facea publicitate la un produs denumit impropriu "lichior" in conditiile in care lista ingredientelor nu o justifica.
Si eticheta cozonacului de post cu rahat prezenta nereguli, pe lista ingredientelor neaparand zerul pulbere (de origine animala). Practic, produsul nu era "de post".
Pentru aceste "scapari", Real Hypermarket a primit sanctiuni in valoare de 3.000 de lei.
In slide-ul urmator: ce amenda a primit Kaufland.
Sursa foto: www.real-hypermarket.ro.
5. Kaufland scoate din buzunar 3.000 lei
Abaterile descoperite de inspectori se refera la produsele de parizer de porc si "Grande Capuccino" care erau comercializate in cadrul unor promotii "pentru care nu se asigura informarea consumatorilor cu privire la preturi".
Practic, era atras de promotie, insa nu avea informatiile necesare pentru a afla care este beneficiul real al acesteia.
In slide-ul urmator: ce amenda a primit Billa.
Sursa foto: www.kaufland.ro.
6. Dezinformarea a costat Billa 3.000 lei
Concret, produsele aveau etichete pe care erau inscrisi in mod eronat aditivii alimentari, precum si datele de durabilitate minimala.
Pentru dezinformarea consumatorului, Billa trebuie sa plateasca acum sanctiuni in valoare de 3.000 de lei.