30 Noiembrie 2010

Romanii cheltuie 100 mil. lei pe medicamente antiraceala



Tratamentele antiraceala si antigripa au adus producatorilor farmaceutici vanzari in perioada octombrie 2009-septembrie 2010 de 100 de milioane de lei, in crestere cu aproape 30% fata de perioada similara anterioara.

Romanii au cumparat, din octombrie anul trecut si pana in noiembrie 2010, un volum de 14,7 milioane de unitati (pachete), in crestere cu 9%, potrivit datelor companiei de cercetari si studii de piata Cegedim, citate de producatorul farmaceutic Sanofi-Aventis.

Conform reprezentantilor Sanofi-Aventis, piata are in continuare potential de crestere, estimand o evolutie de 5% in volum si de 15% in valoare, in 2011.

Liderul pietei farma din Romania, compania franceza Sanofi-Aventis, si-a propus atingerea unei cote de piata de 10% in segmentul tratamentelor pentru raceala si gripa, prin lansarea unui nou produs - Modafen Hot Drink sub forma de plicuri. Pana acum, medicamentul era disponibil doar sub forma de tablete. In farmacii, un pachet cu 12 pliculete de Modafen Hot Drink costa circa 28 de lei.

"Per ansamblu, 25% dintre utilizatorii de toate varstele prefera plicurile. Avantul principal al acestei forme il constituie faptul ca suspensia orala asigura o absorbtie mai rapita a substantelor active, comparativ cu tabletele", a declarat Marius Topala, director consumer healthcare al companiei.

Potrivit companiei de cercetari si analize de piata Cegedim citata de producator, segmentul antiraceala si antigripa valoreaza 32 de milioane de lei si genereaza vanzari la nivel de piata de 3,7 milioane de unitati pe an.

"Conform estimarilor noastre, segmentul de plicuri se va dezvolta accelerat in viitor, fiind in mod special preferat de tineri. Am anticipat tendinta si am lasant Modafen Hot Drink, care va deveni un brand strategic in segmentul de raceala si gripa al Sanofi-Aventis", a declarat, intr-un comunicat de presa, Marius Topala, director consumer healthcare al companiei.

In prezent, Modafen are o cota de piata de 8% in valoare in segmentul total de raceala si gripa, fiind brandul cu cea mai buna evolutie din ultimul an, potrivit estimarilor companiei farma.

Medicamentul va fi promovat printr-o campanie de lansare a carei valori de rate card se ridica la circa 2,8 milioane de euro. Produsul va fi sustinut prin campanii dedicata si anul viitor. Publicul-tinta al Modafen Hot Drink este format din persoanele tinere, de pana in 35 de ani, studiile aratand ca mai mult de jumatate dintre acestia prefera plicurile ca forma de tratament.

Citeste si:

Zentiva demareaza exportul cu 10 medicamente pentru cinci tari din UE



Citeste si