6 Ianuarie 2011

Ernst&Young: Competitia isi ascute coltii in urmatorii 2 ani - Cum sa-ti adaptezi afacerea



Companiile din zona Europei Centrale si de Sud-Est vad un mediu de afaceri mult mai provocator coroborat cu o presiune pe reevaluarea strategiilor in vederea redresarii economice, releva un studiu realizat de Ernst&Young pe un esantion de 1.400 de executivi de top din intreaga lume.

Potrivit studiului Ernst&Young, 85% din respondenti considera ca piata in care activeaza va deveni mult mai competitiva in urmatorii doi ani.
De asemenea, pietele ar putea deveni mai volatile decat perioada dinainte de criza financiara, cu presiune pe marginile de profit pe fondul cresterii costurilor cu forta de munca.

Pe de alta parte, cea mai mare parte a respondentilor considera ca nivelul de competitivitate in Europa Centrala si de Sud-Est, respectiv Romania, este in crestere. Astfel, 78% din executivii romani sustin ca piata locala va experimenta o crestere a competitiei in urmatorii doi ani.

De asemenea, 51% din afacerile active la nivel global si 62% din business-urile prezente in zona Europei Centrale si de Sud-Est vad in companiile din pietele dezvoltate un motor in amplificarea competitivitatii.

Reputatie si flexibilitate

Brandul si reputatia sunt privite ca doua elemente critice pentru competitie de catre 61% din respondenti la nivel global, respectiv 48% din intervievatii romani. In acest sens, studiul Ernst&Young releva faptul ca vom asista la o amplificare a eforturilor in zona marketingului in urmatorii doi ani. In plus, 39% din respondentii romani au indicat ca si factor competitiv costurile legate de vanzari, distributie si servicii, in timp ce 36% au precizat flexibilitatea organizatiei in vederea adaptarii rapide la schimbarile din piata.

Inovatia, produse si piete noi

Extinderea pe noi piete este vazuta ca una dintre cele mai eficiente tactici pentru cresterea unei afaceri. Astfel, 87% din respondentii din Romania cred ca cea mai buna metoda pentru dezvoltarea businessului o reprezinta vanzarea produselor si serviciilor pe noi piete.

Totodata, inovatia devine din ce in ce mai importanta pentru mai mult de jumatate din companiile participante la studiu. In Romania, 39% din companii recunosc importanta acestui element, insa nu reprezinta un factor dominant in strategia lor de dezvoltare in conditiile in care 70% din executivi vad in produse si servicii noi principalul motor de dezvoltare.

Presiune pe marginile de profit

35% din respondenti intentioneaza sa-si reduca costurile cu 11-20% prin diferite metode, in timp ce 17% isi vor reduce cheltuielile cu 5-10%, respectiv 17% cu peste 20%. In acest context, firmele locale se concentreaza pe ajustarea fortei de munca la cerintele pietei (48%), cresterea eficientei resurselor umane prin optimizarea proceselor, instrumentelor si training (48%) si prin folosirea unei mai bune promovari, vanzari si distributie (35%).

Finantare

Potrivit studiului, 48% din companiile care opereaza in Romania si in afara granitelor intentioneaza sa isi finanteze dezvoltarea prin rezerve de lichiditati. Companiile mai iau in considerare si vanzarea de actiuni (44%), emiterea de obligatiuni (35%), oferte publice initiale (26%) si vanzari de active secundare (26%).

Studiul Ernst&Young a fost realizat in perioada septembrie-octombrie 2010 pe un esantion format din 1.400 de executivi din intreaga lume.



Citeste si