Compania de consultanta Brand Finance a realizat un top cu cele mai mari 10 branduri din fotbal. La intocmirea ierarhiei au fost luate in considerare vanzarile de bilete, comercializarea de produse, sponsorizarile si drepturile de difuzare TV, noteaza CNN.

In fruntea listei se afla Manchester United, cu o valuare estimata de 677 de milioane de euro.

Locul doi este ocupat de finalista de anul acesta din Liga Campionilor, Bayern Munchen. Echipa germana nu a reusit sa se impuna in fata clubului Chelsea in finala, insa o depaseste ca valoare, totalizand 621 milioane de euro. Valoarea clubului bavarez a inregistrat o crestere de 59% fata de anul precedent.

In urma acestora, pe locurile trei si patru, sunt situate echipele spaniole Real Madrid si Barcelona, ale caror branduri valoreaza 474,6, respectiv 458,8 milioane euro, cu 7, respectiv 8 procente mai putin fata de 2011.

Chelsea, castigatoare Ligii Campionilor din acest an, ocupa doar locul 5, cu o valoare de 315 milioane de euro. Echipa londoneza este urmata in clasament de Arsenal (307 mil. euro), Liverpool (290 mil. euro) si Manchester City (239 mil. Euro).

Penultimul loc este adjudecat de campioana Italiei din sezonul 2010-2011, AC Milan (231 mil. euro), iar pe ultimul pozitie se afla clubul german Schalke 04, cu 210,4 milioane euro, care a inregistrat cea mai buna evolutie din top, cu o valoare de aproape doua ori mai mare fata de anul trecut.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Citește și
Satul in care s-a filmat "Frozen", sufocat de prea multi turisti
Setari Cookie-uri