Comisia Europeana pregateste o scrisoare de intrerupere a uneia din platile solicitate de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) pentru un contract de constructie a autostrazii Arad-Nadlac in contextul in care au fost identificate "iregularitati si suspiciuni de frauda"
Posibilitatea intreruperii platilor este mentionata intr-un document oficial obtinut de Mediafax si redactat dupa discutia pe care ambasadorul Romaniei la UE, Mihnea Motoc, a avut-o in urma cu zece zile, la 3 iulie, cu Walter Deffaa, directorul general al DG REGIO (Directoratul General pentru Politica Regionala al Comisiei Europene) si Angela Martinez-Sarasola, sefa Unitatii pentru Romania din cadrul acestui directorat.

In aceasta discutie, reprezentantii Comisiei Europene au transmis mai multe nemultumiri in contextul existentei unui risc ridicat de suspendare a programelor gestionate de DG REGIO.

"In ceea ce priveste POS Transporturi, oficialul Comisiei a precizat ca, in contextul identificarii unor iregularitati si a unor suspiciuni de frauda, in prezent se afla in pregatire o scrisoare cu privire la intreruperea uneia din platile solicitate de catre CNADNR pentru un contract de lucrari legat de constructia unei autostrazi", se arata in document.

Surse oficiale au declarat agentiei Mediafax ca autostrada vizata de acest caz este Arad-Nadlac.

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de apropae 39 kilometri. Primul va fi executat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea trebuie proiectat si executat de compania germana Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
Finantarea este asigurata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Lucrarile au inceput in toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrazii Nadlac-Arad fiind anul 2013.
In luna martie, ministrul Transporturilor de atunci Alexandru Nazare le-a reprosat constructorilor autostrazii Nadlac-Arad intarzieri la derularea lucrarilor, el cerandu-le sa isi dubleze capacitatile de lucru pentru a finaliza asfaltarea in acest an.

Romania nu mai trimite catre Comisia Europeana cereri de rambursare pentru patru programe operationale incepand cu 1 iulie si pana la o data care urmeaza sa fie decisa, interval in care Executivul comunitar va analiza daca autoritatile romane au respectat conditiile asumate la finele anului trecut.

Cele patru programe operationale pentru care nu mai sunt trimise cereri de rambursare sunt legate de sectorul regional, de mediu, de transport si de competitivitate.

Oficialii CE deruleaza, in perioada 5-17 iulie, misiuni de audit pentru cele patru programe.

In decembrie 2011, Comisia Europeana (CE) a permis reluarea platilor catre Romania pentru aceste patru programe, dar cu conditia ca autoritatile de la Bucuresti sa indeplineasca pana la sfarsitul lunii iunie 2012 o serie de cerinte legate de organizarea interna a autoritatilor de management si de achizitiile publice.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri