6 Februarie 2014

Vesti bune: retailul din Romania a avut al treilea avans din UE



Romania se afla pe locul al treilea intr-un top al celor mai importante cresteri in retail in randul tarilor din Uniunea Europeana, dupa Luxemburg si Polonia, arata datele Eurostat.

Astfel, in randul tarilor din Uniunea Europeana comertul retail a inregistrat in luna decembrie 2013 cresteri in cazul a 14 state, in timp in alte opt acesta a scazut comparativ cu aceeasi perioada din 2012. Cele mai abrupte scaderi s-au inregistrat in Germania (-2,4%), Belgia (-1,9%) si Finlanda (-1,3%). La polul opus se situeaza Luxemburg (+9,4%), Polonia (+6,7%), Romania (+5,9%) si Bulgaria (+5,6%).

Sectorul bunurilor de larg consum (mancare, bauturi si tutun) a scazut cu 1,2% in randul tarilor membre UE in decembrie 2013, potrivit Eurostat.

Valoarea pietei de retail din Romania a fost anul trecut de 17,2 miliarde euro potrivit datelor Consiliului Concurentei.

Potrivit datelor GfK, comertul modern a ajuns la 53% din total piata, de la 49% anul trecut, depasindu-l pentru prima data pe cel traditional. Cea mai mare pondere in comertul modern este detinuta de hipermarketuri - 28%, urmata de supermarketuri - 13%, discounteri - 9%, cash&carry - 1% si magazine de proximitate - 2%.



Citeste si