Vanzarile de medicamente din Romania, la pret de distributie, au scazut in primul trimestru cu 4%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 668,8 milioane euro, sub asteptari, pe fondul unei ierni mai calde decat de obicei, potrivit datelor Cegedim.

"Evolutia din trimestrul 1 a fost din nou sub asteptari, pe fondul unei ierni mai calde decat de obicei, ceea ce a dus la scaderea pietei, atat la nivelul ultimului trimestru, cat si la nivelul ultimelor 12 luni. Pentru anul 2014, in conditiile in care lista de medicamente compensate nu a fost actualizata, revizuim prognoza anuala, de la crestere de +2,7% la usoara scadere, de -0,3% in lei", a declarat, intr-un comunicat, Petru Craciun, director general Cegedim Romania.

In lei, scaderea din primul trimestru a fost de 1,5%, la 3 miliarde lei. In perioada analizata, retailul a scazut cu 3,9%, la 580,6 milioane euro, iar canalul spital cu 4,9%, la 88,2 milioane euro. In lei, scaderile au fost de 1,3% pentru farmacii si de 2,3% pentru spitale.

Pe segmente, medicamentele pe baza de reteta (Rx) din farmacii au atins o valoare de 2,12 miliarde lei (471,7 milioane euro), in scadere cu 2,2%, iar cele fara prescriptie (OTC) s-au situat la 490 milioane lei (109 milioane euro), in crestere cu 2,4%, scrie Mediafax.

Retail jobs

La nivelul ultimelor 12 luni (aprilie 2013 – martie 2014) valoarea totala a pietei a fost de 11,7 miliarde lei, in scadere cu 1,2% fata de perioada corespunzatoare a anului precedent (aprilie 2012 – martie 2013). In euro, piata a scazut cu 0,8%, la 2,63 miliarde euro. Retailul a coborat cu 0,7%, la 2,27 miliarde euro, iar vanzarile catre spitale s-au redus cu 2,6%, la 353,1 milioane euro. Pe segmente, medicamentele eliberate pe baza de reteta au scazut cu 1,6%, la 1,87 miliarde euro, in timp ce vanzarile de OTC au crescut cu 4,5%, la 402,7 milioane euro.

In privinta evolutiei principalelor grupe terapeutice, in ultimele 12 luni se evidentiaza cresteri in volum peste media pietei in cazul medicamentelor antineoplazice si imunomodulatoare (7,6%) si pentru sistemul cardiovascular (0,8%); in valoare, cresterea medicamentelor antineoplazice si imunomodulatoare (5,3%) si pentru sistemul digestiv si metabolism (3,8%) este superioara celorlalte grupe.

Citeste si:
Franciza Leonidas: cât te costă și de ce ai nevoie pentru o...
Idei de afaceri la cheie |...

Ierarhia principalelor 10 corporatii pentru ultimele 12 luni nu se modifica in comparatie cu trimestrul anterior, pe podium fiind Hoffmann La Roche, cu vanzari de 838,1 milioane lei si o cota de piata de 7,2%, urmata de Sanofi (inclusiv Zentiva), cu 797,1 milioane lei si o cota de 6,8%, si Novartis, cu 683,3 milioane lei si 5,8%.

Topul primilor 10 jucatori este completat de Servier (673,3 millioane lei si 5,8%), Pfizer (600,1 milioane lei si 5,1%), GlaxoSmithKline (510,3 milioane lei si 4,4%), Ranbaxy (464,6 milioane lei si 4%), Merck & Co (450,5 milioane lei si 3,8%), AstraZeneca (440,3 milioane lei si 3,8%) si Krka (316 milioane lei si 2,7%).

In esalonul 11-20 se regasesc, in ordine, companiile Johnson&Johnson, Antibiotice, Abbvie, Teva, Menarini, Bayer, Bristol Myers Squibb, Alvogen, Actavis si Eli Lilly, ale caror cote de piata sunt cuprinse intre 2,5 si 1,6%.

Citeste si:
ANALIZĂ | Industria farma o duce bine. Vânzări de circa 18 mld. lei...
ANALIZĂ | Industria...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri