Campania electorala ii face pe romani mai optimisti cu privire la performanta economica, acestia anticipand o usoara crestere a salarilor si a tarifelor, in contrast cu asteptarile celorlalti europeni.

Romanii anticipeaza o usoara crestere a salariilor si a tarifelor, cu influenta favorabila asupra dorintei de cumparare, iar campania electorala ii face mai optimisti si cu privire la performanta economica, in contrast cu asteptarile celorlalti europeni, potrivit unui sondaj realizat de GfK, potrivit Mediafax.

"In 2013, economia romaneasca a inregistrat o crestere de 3,5 procente. Este putin probabil ca aceasta rata de crestere sa continue in 2014. Ca de fiecare data in perioada campaniilor electorale, consumatorii devin tot mai optimisti, fiind de parere ca in urmatoarele cateva luni vor beneficia de performanta economica in crestere. La -3,7 puncte, asteptarile privind starea economiei continua sa fie negative, inregistrand insa o crestere constanta pe parcursul acestui an", arata rezultatele studiului GfK Climatul de Consum Europa.

Asteptarile romanilor privind veniturile au crescut deja cu mult peste media pe termen lung de zero, situandu-se la 5,3 puncte. Consumatorii romani se asteapta deci la o usoara crestere a salariilor si tarifelor. In iunie indicatorul a atins o valoare maxima de 6,5 puncte, cea mai ridicata valoare inregistrata din noiembrie 2008.
"Aceste evolutii pozitive au favorizat si dorinta de cumparare. Indicatorul se situa la -6,9 puncte in septembrie, ceea ce marcheaza o crestere de 7 puncte pe parcursul trimestrului al treilea. Indicatorul a crescut cu circa 14 puncte fata de valoarea de anul trecut", precizeaza sursa citata.

Dezvoltarea economica in majoritatea tarilor Uniunii Europene (UE) a fost semnificativ mai mica decat cea anticipata in primavara

Pe de alta parte, consumatorii europeni nu sunt la fel de optimisti ca in iunie in ceea ce priveste viitorul. In ultimele trei luni asteptarile privind starea economiei au scazut in aproape toate tarile in care este derulat studiul, cu scaderi substantiale in unele zone. Tendinta ascendenta prezentata de asteptarile privind veniturile si dorinta de cumparare pare sa fi disparut si ea in multe tari. Indicele climatului de consum GfK pentru UE (28 tari) se situeaza in prezent la 4,2 puncte, comparativ cu 9,1 puncte in trimestrul anterior.

"Dezvoltarea economica in majoritatea tarilor Uniunii Europene (UE) a fost semnificativ mai mica decat cea anticipata in primavara de organismele economice si de guverne. In unele tari, performanta economica a inceput de fapt sa scada din nou. Acest lucru se datoreaza unor motive foarte diferite. Germania nu mai este forta motrice a cresterii economice in Europa, economia acesteia scazand de fapt usor, cu 0,2 procente in trimestrul al doilea. Potrivit expertilor, cresterea va reveni in trimestrul al treilea, ramanand insa relativ slaba. Desi consumatorii germani continua sa faca cumparaturi cu placere, sectorul orientat catre export al economiei a fost afectat de cererea externa slaba", explica autorii sondajului.

Doua dintre cele mai mari economii din Europa, Franta si Italia, continua sa aiba probleme structurale majore

De asemenea, doua dintre cele mai mari economii din Europa, Franta si Italia, continua sa aiba probleme structurale majore. Nu exista pana in prezent indicatii ca acest lucru se va schimba in lunile care urmeaza sau ca guvernele vor incepe sa introduca si, mai presus de orice, sa aplice cu strictete reforme majore. "Un alt aspect demn de avut in vedere sunt conflictele semnificative care au dominat recent scena internationala. Acestea includ tensiunile si sanctiunile economice dintre Rusia si UE, razboiul din Orientul Mijlociu, amenintarea prezentata de Statul Islamic (SI) si tranzitia politica din Turcia. Toate aceste evenimente contribuie la cresterea starii de nesiguranta in randul consumatorilor. Firmele si bancile s-au abtinut deci de la a face investitii si a acorda imprumuturi. La randul lui, acest lucru a avut un impact direct asupra performantei economice a diferitelor tari", se mentioneaza in studiu. Rezultatele studiului GfK Climatul de consum Europa au la baza un studiu asupra consumatorilor realizat, la comanda Comisiei Europene, in toate tarile Uniunii Europene. Sunt chestionate lunar aproximativ 40.000 de persoane, reprezentand populatia adulta din 28 de tari UE.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri