Liqui Moly, producator german de uleiuri si aditivi, a inregistrat anul trecut o crestere de 44% in Romania, fiind tara cu cea mai buna crestere la nivel global.

"Ne asteptam la o crestere puternica in 2017. Pentru noi, Romania este o piata foarte promitatoare, care ofera oportunitati extraordinare. Vrem sa imbunatatim reteaua de distributie si sa crestem vanzarile prin cucerirea de noi segmente de business. Anul trecut am inceput cu linia noastra de produse pentru motociclete", a declarat pentru wall-street.ro Ernst Prost, proprietarul Liqui Moly.

In Romania, Liqui Moly este prezent de 25 de ani si colaboreaza cu Limorom.

La nivel global, business-ul Liqui Moly a crescut anul trecut cu 11%, la 489 milioane euro. Anul acesta, semnele indica o continuare a cresterii, la peste 500 de milioane euro. Cifra de afaceri in ianuarie a fost cu 16% mai mare decat in luna corespunzatoare a anului trecut.

In 2016, Liqui Moly a produs aproape 80.000 tone de lubrifianti si a umplut 14 milioane de doze. Numarul angajatilor a crescut cu 60, ajungand la 791. De la inceputul anului au fost angajati 14 noi angajati.

Liqui Moly inregistreaza o evolutie spectaculoasa si in tari mai curand exotice, precum Irak, Algeria si Turkmenistan. In timp ce concurenta nu investeste prea multa energie in aceste piete, Liqui Moly exploateaza potentialele locale.

Programul cuprinzator de investitii in fabrica de ulei va fi incheiat anul acesta. De asemenea, Liqui Moly lucreaza la implementarea unui nou software de gestiune a intreprinderii si la modernizarea si automatizarea facilitatilor de productie.

„Automatizarea este necesara pentru a face fata cererii in continua crestere si pentru a putea sa ne descarcam angajatii de munca fizica extrem de solicitanta. Insa aceasta nu presupune reduceri de personal“, a mai spus Ernst Prost.

Liqui Moly obtine din strainatate doua treimi din venituri, iar tendinta este in crestere. La export cifra de afaceri a crescut cu 15%. Acest lucru se datoreaza salturilor uriase de pe pietele cheie precum SUA (40 % crestere) si China (70 % crestere). Iar in Rusia, Liqui Moly a inregistrat o schimbare a tendintei, pe cea mai mare piata de export. In 2015, vanzarile au suferit din cauza crizei din Crimeea, a oscilatiilor rublei si a problemelor economice. In 2016 cifrele s-au redresat, in ciuda situatiei economice dificile. In Germania, cresterea a fost de 7%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »