Vlad Muscalu, fostul economist sef al ING Bank, care a devenit ulterior senior dealer al bancii, a preluat o pozitie de research in cadrul eMAG, cel mai mare retailer online din Romania. Muscalu va ajuta liderul comertului online din Romania sa evalueze principalii indicatori macro din cele 4 piete in care activeaza si impactul evenimentelor globale asupra consumului si eCommerce-ului. Aflati in Wall-Street PRO cum explica CFO-ul eMAG nevoia unui analist macro.

"Rolul meu este sa imi ajut colegii sa inteleaga si mai bine cum evolueaza principalii indicatori macro din fiecare tara in parte si felul in care ei pot influenta consumul si eCommerce-ul. De asemenea, le voi semnala ori de cate ori ceva care se intampla la nivel global sau local ar putea avea urmari asupra consumului. Ne vom stabili astfel obiectivele si in functie de tendintele pietei si, de ce nu, vom depista noi piete cu potential mare", a declarat Vlad Muscalu pentru wall-street.ro.

Vlad Muscalu a preluat functia de economist senior al ING Bank in 2011, cand Nicolaie Alexandru-Chidesciuc (economist sef la acea vreme) a parasit banca pentru a lucra la JP Morgan Londra. Ulterior, in iunie 2013, Muscalu a fost promovat economist sef in cadrul ING, iar in februarie 2015 a devenit senior dealer al bancii pe segmentul de interest rates.

Cum explica CFO-ul eMAG nevoia unui analist macro

Miscarea de a recruta un economist este la prima vedere surprinzatoare, insa, avand in vedere ca retailerul activeaza pe 4 piete (Romania, Bulgaria, Ungaria si Polonia), nevoia eMAG de a estima trend-urile de consum in cele patru tari, cat si acele evenimente cu potential de a perturba piata globala de eCommerce, devine tot mai stringenta.

"eMAG a ajuns la o dimensiune la care cunoasterea macroeconomica a devenit importanta, atat pentru anticiparea timpurie a schimbarii tendintelor economice din cele patru tari in care activam, cat si pentru a analiza in detaliu variabilele economice care influenteaza consumatorii din aceste tari. Vrem sa cunoastem cat mai bine mediul in care activam pentru a ne adapta cat mai rapid atunci cand este necesar", a declarat pentru wall-street.ro Razvan Predica, CFO al eMAG.

Cifra de afaceri a eMag Romania a crescut anul trecut cu 45%, pana la 2,02 miliarde lei. Compania, care include si Bulgaria si Ungaria, a inregistrat o crestere de 46%, pana la 2,4 miliarde lei, in timp ce tot grupul (inclusiv PCGarage, Conversion) a atins o cifra de afaceri de 3,12 miliarde lei.

“Parte din cresterea noastra este ajutata si de piata, evolutia anul trecut fiind de 20%. Anul acesta, consumul va avea o evolutie de circa 10%. Estimarile noastre sunt de crestere, dar sunt mai conservator in predictii – peste 20% evolutie a cifrei de afaceri anul acesta”, spune Iulian Stanciu.

Tot el spune ca va investi anul acesta peste 50 de milioane de euro in companie, mare parte ducandu-se in zona logistica – “multe tehnologii”, spune Stanciu, care adauga ca vor mai deschide showroom-uri. Compania a investit, per total, in 2016, 50 de milioane de euro, in dezvoltarea eMag. Mare parte din bani a venit din partea actionarului majoritar, Naspers.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »