26 Mai 2017

Fondatorul cidrului Clark's vrea afaceri de patru ori mai mari in acest an



Alan Clark, un scotian care a lucrat timp de mai bine de 20 de ani in mediul corporatist, a ales in urma cu cinci ani Romania pentru a lansa o afacere cu cidru, o bautura mai putin cunoscuta la momentul respectiv pe plan local. In 2017, antreprenorul se asteapta la “cel putin o dublare” a business-ului.

Dupa ce a lucrat timp de 20 de ani in corporatii, precum Unilver, Alan Clark a venit in Romania la invitatia unui prieten francez cu scopul de a infiinta aici o firma specializata in consultanta. A urmat insa o perioada (2005-2011) in care a lucrat ca expert full-time in proiecte pe fonduri europene. In 2012 chiar el insusi a depus documentatia pentru a obtine finantare europeana si pentru a-si transforma o pasiune din timpul liber intr-un business.

“Prima oara am gustat cidrul in Franta. In 2011-2012 nu exista cidru in Romania, am stiut cu ce mere puteam face si stiam ca exista public c ear putea sa fie interesat de produs. In 2012 am facut un proiect pe fonduri europene, insa nu a obtinut finantarea, a mers incet, s-a oprit in 2013. Am apelat la fonduri private. Initial, pentru proiectul pe fonduri europene am cheltuit 100.000 de euro, am achizitionat terenul, am renovat o hala, am cumparat utilaje. In total, cred ca vorbim de 700.000 de euro”, a spus Alan Clark, in emisiunea Profesionistii in Retail.

Daca initial folosea productia de mere din propria livada cu 30 de pomi, ulterior antreprenorul a incheiat parteneriate cu 8-10 producatori din zona Campulung, Arges, de la care colecteaza cantitatea necesara. Spre exemplu, daca la inceput a produs 70.000 de litri de cidru Clark’s, insemnand 120 de tone de mere necesare, anul trecut cantitatea a ajuns la 220.000 de litri din aceasta bautura.

In prezent, cidrul Clark’s este distribuit in retelele de retail precum Lidl sau in centre comerciale precum Baneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni sau Mega Mall din Bucuresti, respectiv magazine specializate si 25-30 de baruri. La nivel national, Clark’s ajunge in orase precum Iasi, Brasov, Cluj, Oradea sau Timisoara, planurile vizand extinderea in acest sezon si in alte orase din tara.

Totodata, pentru anul viitor fondatorul Clark’s are in plan atragerea de fonduri europene pentru a mari capacitatea de productie a fabricii pe fondul cresterii consumului de cidru.

“Marele consum de cidru incepe in mai pana in septembrie, consumul scade in iarna. 50% din consumatorii de cidru sunt femei, in marea Marea Britanie este la fel, vorbim de o piata mai matura. Cui nu ii place berea prefera cidrul”, spune Alan Clark.

Anul trecut cifra de afaceri realizata a fost de 50.000 de euro, iar pentru 2017 scenariul vorbeste de o crestere de “cel putin 2-4 ori”, crede fondatorul cidrului Clark’s.



Citeste si