Piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut in T2 cu peste 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai importante evolutii au fost inregistrate de sectoarele telecom, electrocasnice mici si foto, toate avand cresteri de doua cifre

Sectoarele de electrocasnice mari si electronice continua cresterea, dar cu o dinamica mai scazuta in acest trimestru. Singura scadere majora a venit din sectorul de dispozitive de printare (aproape -23%), potrivit rezultatelor studiului GfK TEMAX pentru Romania.

Pe segmentul de electronice, piata de TV a inregistrat o crestere usoara, datorata in principal cresterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alaturi de cel al TV-urilor cu rezolutie de tip Ultra HD. Ca urmare, se observa o crestere a pretului mediu. Sistemele audio au inregistrat o crestere importanta, iar boxele se afla si ele pe un trend ascendent. In schimb, sistemele video de redare/inregistrare au continuat sa scada si in acest trimestru, alaturi de sistemele de navigatie care au avut si ele scaderi, comparativ cu T2 2016.

GfK Temax

Piata de electrocasnice mari a incetinit ritmul de crestere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au inregistrat cresteri de doua cifre. O serie de categorii de electrocasnice mari, precum frigiderele si congelatoarele, au incheiat T2 pe un trend negativ.
La electrocasnicele mici, evolutiile pozitive se inregistreaza atat pentru categoriile de produse predominante, cat si pe cele de nisa. Pe segmentul foto, camerele foto digitale au crescut, tendinta generata in special de segmentul celor fara zoom, al caror pret mediu a crescut.

Citeste si:
Piata electro - IT creste cu 13% in 2018, sustinuta de telecom
Piata electro - IT creste cu...

In privinta produselor IT, perifericele au inregistrat cele mai mari rate de crestere, urmate de monitoare. Piata de laptopuri a inregistrat o usoara crestere in acest trimestru, ca urmare a cresterii preferintelor consumatorilor pentru dispozitive cu specificatii superioare. Cererea pentru dispozitivele cu o diagonala de 13 inchi a crescut.

GfK Temax

Pe segmentul telecom, a fost inregistrata o crestere de doua cifre pentru smartphone-urile cu diagonale medii si mari, inclusiv pentru phablets, in timp ce cresterile din segmentul de wearables sunt sustinute de ceasurile si bratarile inteligente.S-au inregistrat scaderi de pret pentru smartphone-urile de 4 inchi.

Dispozitivele de printare echipate cu sistemul de cerneala CISS au inregistrat o crestere de doua cifre, multifunctionalele fiind motorul de crestere pentru dispozitivele cu CISS. Dispozitivele cu tehnologie laser au continuat sa inregistreze scaderi de doua cifre, in timp ce dispozitivele cu cerneala au avut o usoara crestere.

Citeste si:
Studiu GfK: Ce produse de larg consum cumpara romanii?
Crestere a vanzarilor...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Crestere slaba a pietei electro-IT in prima jumatate de an