Un studiu realizat de The Office for Harmonization in the Internal Market (OHIM), agentia europeana pentru proprietatea intelectuala, arata faptul ca vanzarile de haine, incaltaminte si accesorii contrafacute in Uniunea Europeana sunt de aproape 10% din totalul vanzarilor din acest sector in UE. Business-urile legitime din intreaga Europa pierd 43,3 miliarde de Euro din vanzari din cauza produselor contrafacute si 518.000 de joburi. Din moment ce producatorii si comerciantii produselor contrafacute nu platesc taxe, contributii sociale si TVA, peste 8 miliarde de euro de taxe guvernamentale nu sunt colectate.

Romania pierde anual 403 milioane de euro si 27.613 locuri de munca din cauza produselor contrafacute, fiind pe locul trei in Europa la acest capitol, dupa Grecia si Bulgaria.

“Asociatia ACTIV s-a nascut din dorinta de a actiona prin toate parghiile legale in scopul combaterii traficului ilicit, efecte cu urmari negative in planul stabilitatii economice, al bunastarii sociale, a sanatatii si sigurantei publice. Trebuie sa fim constienti de faptul ca produsele contrafacute aduc prejudicii bugetului de stat, dar sunt si extrem de periculoase pentru sanatatea noastra si a copiilor nostri. Produsele contrafacute au patruns in diferite canale de distributie legitime si, de aceea, exista o probabilitate mai mare ca un cumparator sa fie inselat atunci cand achizitioneaza un produs aparent autentic. Mare atentie la produsele pe care le achizitionati, inclusiv jucarii, locul de unde le luati, eticheta si pret. Nu va lasati amagiti de un pret mai mic, pe termen lung costurile cu sanatatea dumneavoastra si a familiei pot fi mai mari. Prin urmare, vrem sa tragem un semnal de alarma asupra faptului ca traficul ilicit cu produse de contrabanda si contrafacute ne afecteaza pe noi toti”, spune Daniel Maracineanu, Director General Asociatia ACTIV.

Conform unui studiului realizat de institutul de cercetare IRES pe 1.200 de respondenti, tigarile sunt considerate principalul produs de contrabanda din Romania, iar pe locul doi sunt bunurile contrafacute (imbracaminte, incaltamite, cosmetice, electronice, electrocasnice – 93%). Acelasi studiu releva faptul ca 67% dintre respondenti confirma ca s-au intalnit cu bunuri contrafacute. Romanii sunt constienti de faptul ca acest fenomen influenteaza negativ economia romaneasca si diminuneaza bugetul de stat, avand consecinte grave asupra propriului nivel de trai, si cu toate acestea unii sunt tentati sa achizitioneze aceste produse pentru ca au un pret mai mic.

Cristina Urzica, reprezentant al Asociatiei Confectionerilor din Romania, declara urmatoarele: “Industria confectiilor este o componenta importanta in economia nationala. Aspectele negative ale produselor contrafacute se rasfrang si asupra sanatatii, producand grave iritatii, dermatite, alergii si chiar alte boli mai grave. Un exemplu poate fi formaldehida, prezenta atat in confectii, cat si in draperii, covoare, lenjerii, si este foarte periculoasa pentru piele. Verificarea de specialisti a acestor concentratii este foarte importanta. Lipsa de marci proprii, de departamente care sa gestioneze aceste verificari, analize de specialitate si etichete care sa reflecte pe intelesul tuturor ce contine produsul, pentru ca achizitia unui produs sa fie facuta in cunostinta de cauza, determina ca acest fenomen sa detina o piata destul de mare. Consider ca educatia este un aspect foarte important in eradicarea acestui fenomen”.

Cum sa construiesti o relatie...
Citeste si: Cum sa construiesti o relatie semnificativa cu comunitatea ta


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Fumatul fara fum: Raul mai mic sau povesti de marketing?