Brandul de tara al Romaniei valoreaza 222 de miliarde de dolari, in crestere fata de 2017, potrivit studiului publicat de compania americana de consultanta Brand Finance. Anul acesta, Romania a urcat patru locuri in clasamentul Brand Finance 2018, pana pe locul 45. Tara noastra a fost devansata de tari precum Iran, Vietnam, Columbia, Bangladesh si Chile, dar se afla in fata Ungariei, Greciei si Bulgariei.

Valoarea brandului de tara al Romaniei a crescut cu 27%, de la 175 de miliarde de dolari, in 2017, pana la 222 de miliarde de, in 2018. Ratingul brandului a ramas la calificativul "A", care se afla imediat sub A+ (ceea ce inseamna rating puternic).

Valoarea brandului de tara se calculeaza tinand cont de cateva criterii: investitii, societate, bunuri si servicii, care se impart apoi in alte subcapitole: turism, guvernanta, piata, oameni si dezvoltare profesionala, care la randul lor se divid in factori individuali.

Cu o valoare de 25.899 miliarde de dolari, Statele Unite ale Americii ramane cel mai valoros brand de tara, in crestere de 23% fata de anul 2017. Anul trecut, brandul SUA valora 21.055 de miliarde de dolari. Brandul de rating a urcat de la calificativul AAA- (2017), la AAA (2018), cu o treapta mai jos fata de AAA+, care se acorda brandurilor de tara execeptionale.

"Imaginea nu tocmai buna pe care si-a construit-o Donald Trump, in calitate de presedinte al SUA, nu a afectat brandul de tara. Mai degraba, politicile pietei libere au rezonat cu liderii de business, astfel ca economia SUA creste, ceea ce duce la o imbunatatire atat a puterii brandului, cat si a valorii acestuia", a declarat David Haigh, CEO Brand Finance.

Pe locul doi in clasamentul Brand Fianance 2018 se afla China, cu o crestere de 25%, de la 10.209 miliarde de dolari in 2017, la 12.779 miliarde de dolari in 2018. Ratingul brandului a ramas neschimbat, AA, care se afla o treapta sub calificativul AA+ (foarte puternic).

China afiseaza o stabilitate puternica a economiei, in ciuda "razboiului comercial" care dureaza deja de ceva vreme cu SUA. Cresterea brandului se reflecta si in viteza cu care s-au dezvoltat orase precum Beijing si Shanghai pe partea de infrastructura si profesionalizarea fortei de munca. Cele doua metrolope sunt unele dintre cele mai bune locuri in care se pot dezvolta business-uri.

In plus, in ultimii ani, China si-a schimbat focusul de la productia de marfuri la construirea de branduri puternice, asa cum sunt Huawei si Alibaba, care intaresc si mai mult brandul de tara al Chinei.

"Ascensiunea Chinei se datoreaza ambitiei de a creste leadership global, de a exploata toate posibilitatile de a creste business-urile. La toate astea se adauga determinarea cu care tara se concentreaza sa construiasca branduri si nu simple produse. In plus, Guvernul a reinnoit angajamentul fata de comertul liber, a deschis piata chineza si creeaza cadrul potrivit pentru a imbunatati mediul de business", a spus David Halgh, CEO Brand Finance.

Pe locul trei in clasament se afla Germania, cu o crestere de 28%, de la o valoare a brandului de 4.021 miliarde de dolari in 2017, la o valoare de 5.147 de miliarde de dolari in 2018. Ratingul brandului a crescut de la calificativul AAA- (2017), la AAA (2018).

Top 10 cele mai valoroase brandul din lume este completat de Marea Britanie (3.750 miliarde dolari), Japonia (3.598 miliarde dolari), Franta (3.224 miliarde dolari), Canada (2.224 miliarde dolari), Italia (2.214 miliarde dolari), India (2.159 miliarde dolari), Coreea de Sud (2.001 miliarde dolari).

"Faptul ca Marea Britanie a urcat o pozitie in clasamentul Brand Finance (de pe locul 5 in 2017, pe locul 4 in 2018) arata ca impactul Brexit asupra economiei tarii nu a fost atat de mare pe cat se astepta. Ramane sa vedem in anii urmatori ce consecinte va suporta Marea Britanie de pe urma iesirii din UE. Vom urmari valoarea brandului de tara al Marii Britanii in urmatorii ani, pe masura ce efectele Brexit vor incepe sa se manifeste", a mai spus CEO-ul Brand Finance.

Captura Foto: brandfinance.com

Singapore, cel mai puternic brand de tara

Cea mai buna performanta din top a inregistrat-o Sinagapore, care este lider in top 10 cele mai puternice branduri de tara. Singapore este unul dintre cele mai bune locuri din lume pentru investitii, are unul dintre cele mai bune sisteme de invatamant si un standard de viata foarte ridicat. Cu o infrastructura solida, Singapore se pozitioneaza ca un brand puternic care atrage business-uri din China, Hong Kong si Australia.

Branduri de tara mai putin valoroase

Pe ultimele locuri in clasamentul celor mai valoroase tari din lume se afla Honduras (locul 100), Mauritius (99), Trinidad Tobago (98), Cipru (97), Republica Democrata Congo (96), Liban (95), Paraguay (94), Yemen (93), Tunisia (92), Iordania (91) si Bolivia (90).

Captura Foto: brandfinance.com

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri