Trenul Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda

In 2016, fostul ministru al Transporturilor, Sorin Buse, relua proiectul mai vechi si promitea ca din primavara anului 2018 va fi gata linia de cale ferata care va lega direct gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda. In ultimii doi ani trebuia sa fie modernizati 17 kilometri de cale ferata care exista deja si construiti inca 2,5 kilometri plus un pasaj pe sub DN1. Timpul in care ar urma sa fie parcursa distanta urma sa fie de 18 minute, iar biletul avea sa coste mai putin de 4 lei.

Doi ani si trei ministri mai tarziu, in iulie 2018, CFR Infrastructura abia a semnat contractul de intocmire a studiului de fezabilitate pentru cei 2,5 km de cale ferata noua care sa conecteze Aeroportul Otopeni de Gara de Nord, folosind magistrala M700 Bucuresti-Mogosoaia-Urziceni. La finalul lunii noiembrie, in Sistemul Electronic de Licitatii Publice, CFR lansa licitatia pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord-Aeroportul Henri Coanda. Proiectul va costa circa 500 de milioane de lei si va fi gata in 14 luni.

Teoretic, linia de cale ferata ar putea fi gata in anul 2020, poate chiar inainte de luna iunie, cand Romania gazduieste cele patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal.

Metroul Drumul Taberei

Metroul din Drumul Taberei trebuia sa fie gata de mai mai multe ori si nici pana acum nu este. Unul dintre termenele pentru finalizarea constructiilor si darea in functiune a magistralei 5, sectiunea Eroilor – Drumul Taberei, a fost anul 2018.

Grup Sapte listeaza...
Citeste si: Grup Sapte listeaza obligatiuni de 2 mil. lei pe AeRO

In aprilie 2017, ministrul Transpoturilor de la acea vreme, Razvan Cuc, anunta ca lucrarile vor fi gata la finalul lunii aprilie a anului 2018 si va fi dat in functiune la finalul lunii iunie 2018. Insa nu s-a intamplat asa.

Directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, a declarat, la inceputul lunii decembrie 2018, ca lucrarile la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate in primul trimestru din 2019, acestea desfasurandu-se intr-un ritm mai lent din cauza problemelor financiare ale constructorului Astaldi.

Metroul ar putea fi dat in functiune abia in ultimul trimestru din 2019, dupa ce se va solutiona contestatia sistemului de siguranta si automatizare a circulatiei si vor trece cele 9 luni necesare pentru instalarea, integrarea si testarea echipamentelor si soft-ului de management al traficului.

Park&ride Pantelimon

In 2017, Primaria Capitalei anunta ca incepe lucrarile la proiectul prak&ride din Pantelimon, pe care transmitea ca il va finaliza la finalul anului 2018, potrivit economica.net.

Noua cale ferata Gara de Nord...
Citeste si: Noua cale ferata Gara de Nord - Aeroport, prin campusul lui Tiriac

Nodul intermodal cap linie tramvai si metrou, Park & Ride – parcare supraterana si terminal STB, la intersectia sos. Pantelimon – sos. Vergului – Dudesti face parte din proiectul de modernizare a sistemului rutier si a liniilor de tramvai de pe soseaua Pantelimon. Parcarea va avea o capacitate de 498 locuri, amplasate pe doua niveluri si terasa circulabila. La parter va fi amenajat un nod intermodal si capul liniei de tramvai. Durata de executie este de 16 luni de la data emiterii ordinului de incepere, potrivit Digi24.

Pasaj Ciurel

Pasajul Ciurel ar fi trebuit sa fie gata in 2017, apoi 2018, potrivit anunturilor facute de Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, dar inca nu se stie cand va fi finalizat.

Pasajul Ciurel face parte din proiectul Strapungerea Ciurel – Nod Rutier Virtutii are o valoare totala de 128 de milioane de euro.

Comisia Europeana:...
Citeste si: CE, despre interventiile distorsionate pe piata gazelor naturale

Sursa foto: douglasmack / Shutterstock.com