Sapunul, pasta de dinti, gelul de dus, samponul si deodorantul sunt produsele de ingrijire personala cumparate cel mai frecvent de romani, potrivit unui sondaj realizat la finalul lunii martie, in mediul online, la solicitarea ImportDirect.ro, retailer online de tip hard discount si unul dintre cei mai mari importatori directi de produse originale de calitate si la pret mic din Romania.

La mare distanta, in preferintele romanilor se afla balsamul sau masca de par, cremele pentru fata sau maini, ata dentara, apa de gura si lotiunile pentru corp, fapt ce arata ca, la nivel national, sunt folosite, in continuare, cu precadere, produsele de igiena personala de baza.

Cat cheltuie lunar romanii pentru igiena personala

Cei mai multi dintre romani (30,7%) aloca lunar intre 100 si 200 de lei pentru achizitia de produse de ingrijire personala, iar aproape un sfert cheltuie intre 80 si 100 de lei in acest scop. Doar 5% dintre respondenti afirma ca aloca lunar peste 300 de lei pentru produse de ingrijire personala.

Aspectele de care tin cont majoritatea romanilor atunci cand cumpara produse de ingrijire personala sunt, in ordinea importantei declarate: calitatea (83,1%), pretul (65,1%) si necesitatea (39,33%). Tot calitatea produselor este si principalul argument pentru care romanii si-ar schimba obiceiurile de consum.

De unde cumpara romanii produse de ingrijire personala

9 din 10 respondenti (86%) cumpara produse de ingrijire personala si cosmetice din supermarketuri si hipermarketuri. Daca ar avea acces la produse de calitate la preturi mai mici fata de marile lanturi de retail, romanii sunt deschisi sa achizitioneze online produsele de ingrijire personala, 87% dintre respondentii sondajului declarandu-si aceasta intentie.

Mai mult, 8 din 10 romani afirma ca ar fi dispusi sa cumpere o cantitate mai mare de produse daca, in acest fel, ar putea face economii.

„Rezultatele acestui amplu sondaj vin sa ne confirme un comportament de consum pe care l-am observat in randul clientilor nostri. Este un mit faptul ca produsele de igiena personala sunt in coada listei de cumparaturi pentru majoritatea romanilor, chiar daca exista, inca, discrepante intre obiceiurile de consum din Romania si tarile vestice, de exemplu, in aspecte ce privesc diversitatea produselor utilizate si sumele alocate lunar pentru aceste achizitii.

Romanii cumpara cu frecventa mare produse de stricta necesitate, precum sapunul, samponul si pasta de dinti, si mai putini sunt interesati de tratamente pentru par si ata dentara. Unul dintre motive tine de costurile mai ridicate ale produselor din cea de-a doua categorie.

De aceea, daca ar gasi produse pentru ingrijire personala de calitate la preturi mai mici, majoritatea romanilor ar cumpara mai multe si ar opta, fara rezerve, pentru achizitii din online”, spune Zsolt FÓRIKA, CEO ImportDirect.ro, retailer online de tip hard discount si unul dintre cei mai mari importatori directi de produse de calitate, originale, la preturi mici, din Romania.

Obiceiuri de consum: ce produse de ingrijire personala si cu ce frecventa cumpara romanii

7 din 10 romani din mediul urban cumpara sapun si pasta de dinti cu o frecventa lunara si circa 1% din totalul respondentilor declara ca nu cumpara deloc aceste tipuri de produse de-a lungul unui an.

Desi majoritatea romanilor (78% din respondenti) cumpara cel putin o cutie de ata dentara si/ sau o apa de gura anual, doar 22% fac aceste achizitii cu frecventa lunara. Cei mai multi (30%) cumpara la interval de 1-3 luni.

Gelul de dus este un produs cumparat lunar de aproape 60% dintre romani. Diferentiat in functie de sexe, gelul de dus este un produs cumparat lunar mai mult de femei 64%, versus 54% barbati. Aproape 6% dintre barbati afirma ca nu cumpara acest tip de produs de-a lungul unui an.

Si samponul este un produs cumparat mai des de femei. 62% dintre femei cumpara sampon lunar, fata de doar 53% dintre barbati.

Deodorantul de tip spray, roll-on sau stick este printre produsele cele mai achizitionate de catre romani. 56% cumpara lunar, iar aproape 2% afirma ca nu cumpara deloc astfel de produse.

Diferente mai mari se inregistreaza la achizitia de balsam sau masca de par. Astfel, 40% dintre barbati nu cumpara niciodata astfel de produse, in timp ce 39% dintre femei cumpara balsam sau masca de par cu frecventa lunara.

Fixativul si spuma de par nu sunt esentiale pentru romani, peste 36% nu cumpara intr-un an niciun astfel produs. Cu atat mai mult pentru barbati, unde peste 49% afirma ca nu fac astfel de achizitii.

Vopseaua de par este achizitionata de peste 20% dintre romani cu o frecventa de 1-3 luni, in timp ce aproape jumatate dintre romani (46%) nu cumpara deloc un astfel de produs.

Cremele de fata si de maini sunt folosite atat de femei, cat si de barbati. 27% dintre femei si 21% dintre barbati cumpara lunar cel putin un produs din aceasta categorie.

Lotiunea si laptele de corp sunt mai ales preferate de femei. Cele mai multe, adica aproape 35%, cumpara cu o frecventa de 1-3 luni. Aproape 14% dintre femei si 48% dintre barbati nu cumpara niciun astfel de produs in decursul unui an.

Produse dedicate mai ales barbatilor, spuma si gelul de ras sunt cumparate de reprezentantii ambelor sexe. Aproape 21% dintre femei si peste 26% dintre barbati cumpara lunar. Per total, insa, 37% dintre femei si 10% dintre barbati nu cumpara deloc spuma si gel de ras.

Produsele de machiaj sunt cumparate mai ales de femei. 16% dintre femei cumpara cel putin un produs de machiaj lunar, iar 28% la un interval de 1,3 luni. Doar 11% dintre femei nu cumpara deloc astfel de produse intr-un an, ponderea de partea barbatilor fiind de 62%.

Desi majoritatea romanilor (54%) nu cumpara produse de ingrijire personala pentru copii, un sfert fac lunar astfel de achizitii.

Potrivit sondajului, insa, romanii folosesc foarte des parfumul. Astfel, din totalul respondentilor, peste 94% cumpara macar un parfum intr-un an. Interesant este ca aproape 3 din 10 romani afirma ca fac o achizitie de parfum la un interval de 1-3 luni si tot atatia la un interval de 3-6 luni.

Metodologie

Sondajul de opinie „Obiceiurile de consum ale romanilor privind produsele de ingrijire personala si casnice” a fost realizat in mediul online, la solicitarea ImportDirect.ro, la finalul lunii martie 2019, pe un esantion de 1.826 de respondenti, cu varste peste 18 ani, din mediul urban. Marja de eroare a sondajului este de +/- 2%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri