Deficitul balantei comerciale (FOB/CIF) a ajuns dupa primele cinci luni ale anului in curs la 6,52 miliarde de euro, in crestere cu 1,51 miliarde de euro, raportat la cel inregistrat in perioada 1 ianuarie - 31 mai 2018, potrivit datelor publicate miercuri de Institutul National de Statistica, noteaza Agerpres.

Exporturile FOB au insumat 29,34 miliarde de euro, iar importurile CIF au insumat 35,86 miliarde de euro.

In primele cinci luni ale acestui an, exporturile au crescut cu 4,4%, iar importurile cu 8,3%, comparativ cu perioada similara din 2018, mentioneaza INS.

In perioada 1 ianuarie - 31 mai 2019, ponderi importante in structura exporturilor si importurilor sunt detinute de grupele de produse: masini si echipamente de transport (48,3% la export si 37,3% la import) si alte produse manufacturate (32,0% la export si respectiv 30,4% la import).

Valoarea schimburilor intra-UE28 de bunuri in perioada 1 ianuarie - 31 mai 2019 a fost de 22,67 miliarde de euro la expedieri si de 26,92 miliarde de euro la introduceri, reprezentand 77,3% din total exporturi si 75,1% din total importuri.

Citeste si:
Romania in deriva! Deficit bugetar record pe ultimii 8 ani
Romania in deriva! Deficit...

Valoarea schimburilor extra-UE28 de bunuri in 1 ianuarie - 31 mai 2019 a fost de 6,67 miliarde de euro la exporturi si de 8,95 miliarde de euro la importuri, reprezentand 22,7% din total exporturi si 24,9% din total importuri.

In luna mai 2019, exporturile FOB au insumat 6,27 miliarde de euro, iar importurile CIF au insumat 7,75 miliarde de euro, rezultand un deficit de 1,48 miliarde de euro.

Fata de luna mai 2018, exporturile din luna mai 2019 au crescut cu 6,8%, iar importurile au crescut cu 8,5%.

Soldul balantei comerciale FOB/CIF se calculeaza pe baza valorii exportului FOB si a importului CIF, ca diferenta intre acestea. Pretul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezinta pretul la frontiera tarii exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport pana la punctul de imbarcare, precum si toate taxele pe care bunul trebuie sa le suporte pentru a fi incarcat la bord. Pretul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezinta pretul la frontiera tarii importatoare, care cuprinde atat elementele componente ale pretului FOB, cat si costul asigurarii si transportului international.

Citeste si:
Critici FMI: Legea pensiilor impovareaza tinerii si seaca bugetul
FMI critica Legea pensiilor,...

Sursa foto: Singkham/Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
De ce nu pot fi marite pensiile asa cum prevede noua Lege?