Puterea de cumparare medie pe cap de locuitor este, in Romania, de 5.881 de euro, in timp ce suma medie pe care un european o are la dispozitie pentru cheltuieli si economii este de aproape trei ori mai mare, respectiv 14.739 de euro, reiese din datele unui studiu recent lansat de GfK.

Conform cercetarii "GfK Puterea de Cumparare in Europa 2019', Romania ocupa locul 32 in clasamentul european al puterii de cumparare pe cap de locuitor, situandu-se astfel cu aproximativ 60% sub media europeana, conform Agerpres.ro.

La nivel national, Bucuresti conduce in clasament, cu o putere de cumparare medie/cap de locuitor de 10.452 de euro, suma cu 78% mai mare decat in restul tarii. Capitala este urmata in ierarhie de judetul Timis, cu o medie de 7.564 de euro si judetul Cluj, cu 7.457 de euro.

Pe de alta parte, la polul opus al ierarhiei se afla judetul Vaslui, cu o medie a puterii de cumparare pe cap de locuitor de 3.706 de euro, cu circa 37% sub media nationala si cu aproximativ 75% sub media europeana.

Potrivit studiului de specialitate, in Europa, venitul disponibil variaza semnificativ intre cele 42 de tari. Astfel, daca Liechtenstein - cu o putere de cumparare medie de 67.550 de euro, Elvetia (42.067 de euro) si Luxemburg (35.096 de euro) sunt pe podium, Republica Moldova, Kosovo si Ucraina se situeaza la polul opus.

Citeste si:
Cosmarurile managerilor si antreprenorilor romani: Forta de munca,...
Cosmarurile managerilor si...

In timp ce europenii au avut la dispozitie, in 2019, putin sub 10 trilioane de euro, puterea de cumparare pe cap de locuitor a crescut cu aproximativ 3,5 procente, semnificativ mai mult fata de valoarea raportata in 2018. "Aceasta corespunde unei puteri de cumparare medii pe cap de locuitor de 14.739 euro", se mentioneaza in studiul GfK.

Un numar de 16 dintre tarile luate in considerare in realizarea studiului au o putere de cumparare pe cap de locuitor peste medie, in timp ce 26 scad sub media europeana.

Studiul "GfK Puterea de cumparare in Europa 2019' este disponibil pentru 42 de tari europene la nivel detaliat, pe regiuni, municipalitati si coduri postale, alaturi de harti digitale.

Puterea de cumparare este un indicator al venitului disponibil dupa deducerea impozitelor si contributiilor caritabile, inclusiv orice ajutoare de stat primite.

Citeste si:
Publicitatea impulsioneaza piata napolitanelor de marca
Publicitatea impulsioneaza...

Sursa foto: Balate Dorin / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Ce si cat cumpara romanii? Ce produse castiga teren