Clientii pot returna o comanda sau un produs in 14 zile de la primire, daca indeplinesc mai multe conditii, pentru a beneficia de rambursarea integrala a sumei platite, potrivit reglementarilor Uniunii Europene.

In baza legislatiei UE, clientii au dreptul de a anula o comanda si de a returna un produs. Daca produsele cumparate se dovedesc a fi defectuoase sau nu arata conform descrierii, comerciantul trebuie sa le repare, sa le inlocuiasca, sa le reduca pretul sau sa dea banii inapoi.

Perioada de reflectie de 14 zile

In UE (in acest caz, cele 28 de state membre ale UE + Islanda, Liechtenstein si Norvegia), consumatorii au dreptul de a returna produsele achizitionate online sau prin alte mijloace de vanzare la distanta (prin telefon, prin posta, de la un comis voiajor) in termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrala a sumei platite. Cumparatorii nu au nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, este suficient sa se razgandeasca.

Perioada de reflectie de 14 zile nu este valabila in cazul tuturor produselor. Iata cateva exceptii:

  • bilete de avion si de tren, bilete la concerte, rezervari la hotel, inchirieri de masini si servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate;
  • produse alimentare si bauturi livrate la domiciliu, in mod regulat (ex. de catre un laptar);
  • produse fabricate la comanda sau personalizate in mod clar (ex. un costum facut la comanda);
  • inregistrari audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile desigilate dupa primire;
  • continutul digital on-line, daca utilizatorul a inceput deja descarcarea sau vizionarea online si daca a acceptat faptul ca pierde dreptul de a se retrage din contractul de achizitie odata inceputa descarcarea sau vizualizarea;
  • bunuri cumparate de la persoane fizice, mai degraba decat de la companii/comercianti;
  • contractele urgente de reparatii si intretinere – daca cumparatorul suna un instalator pentru a-l ruga sa repare un dus, nu poate anula lucrarea, odata ce a convenit asupra pretului serviciului.

Perioada de reflectie expira dupa 14 zile de la data primirii produselor. Pentru contractele de servicii, perioada de reflectie expira la 14 zile de la data incheierii contractului. Daca perioada de reflectie expira intr-o zi nelucratoare, termenul este prelungit pana la urmatoarea zi lucratoare.

Citeste si:
Amenintarile financiare in 2020: domeniile fintech, mobile banking
Amenintarile financiare in...

Dreptul de a returna o comanda sau un produs

In cazul in care clientul a cumparat un produs sau un serviciu online ori fara a merge la magazin (prin telefon, prin posta, de la un comis voiajor), are, de asemenea, dreptul de a anula si returna comanda in termen de 14 de zile, indiferent de motiv si fara nicio justificare.

Insa, nu exista norme UE privind returnarea produselor achizitionate din magazine in cazul in care se razgandeste cumparatorul. Astfel, daca ati cumparat produse noi dintr-un magazin din UE si le-ati primit imediat, apoi v-ati razgandit si ati decis sa nu mai pastrati produsele, puteti doar sa vorbiti cu reprezentantii magazinului pentru a afla care este politica de retur.

Numeroase magazine le permit clientilor sa returneze sau sa isi schimbe produsele intr-un anumit interval de timp, cu conditia sa prezinte bonul. Pentru informatii suplimentare, verificati bonul, cititi termenii si conditiile magazinului in ceea ce priveste returnarea produselor sau sunati comerciantul.

Citeste si:
Romania, cea mai mare rata a mortalitatii din cauze tratabile in UE
INFOGRAFIC Romania are cea...
Sursa foto: stockfour | Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Iohannis: Climatul politic s-a imbunatatit; abordarile sunt europene