Ce produse s-au scumpit cel mai mult în februarie? Fructele, în top

Fructele proaspete, articolele de igienă, cosmeticele şi serviciile de apă, canal şi salubritate s-au scumpit cel mai mult în luna februarie a acestui an faţă de luna precedentă, în timp ce ouăle, combustibili şi serviciile de transport aerian s-au ieftinit.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, publicate miercuri, fructele proaspete s-au scumpit cu 3,53% în luna februarie a acestui an faţă de ianuarie 2020. Faţă de luna decembrie a anului trecut fructele proaspete s-au scumpit cu 6,44%. În schimb, ouăle s-au ieftinit cu 0,72% în februarie, faţă de luna precedentă, iar faţă de luna decembrie ouăle au avut preţuri mai mici cu 0,08%.

Articolele de igienă şi cosmeticele s-au scumpit cu 0,51% în luna februarie a acestui an faţă de ianuarie 2020 şi cu 0,81% faţă de luna decembrie 2019. Combustibilii s-au ieftinit cu 1,16% faţă luna anterioară şi cu 3,23% faţă de decembrie 2019.

Serviciile de apă canal şi salubritate s-au scumpit în februarie faţă de luna anterioară cu 1,20% şi cu 1,98% faţă de luna decembrie. În schimb, serviciile de transport aerian s-au ieftinit faţă de luna anterioară cu 21,53%, dar s-au scumpit cu 17,98% faţă de decembrie 2019.

Rata anuală a inflaţiei a coborât la 3,05% în luna februarie a acestui an, de la 3,6% în luna ianuarie, în condiţiile în care mărfurile alimentare s-au scumpit cu 4,9%, serviciile cu 3,84%, iar mărfurile nealimentare cu 2,04%, potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri