Valoarea importurilor de produse lactate, ouă şi miere a totalizat 174,98 milioane de euro, în primul trimestru din acest an, în creştere cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut, când a ajuns la 140,1 milioane de euro, potrivit balanţei comerciale cu produse agroalimentare furnizată de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

România a importat 119.605 tone de astfel de produse în primele trei luni ale acestui an, cu 16.455 tone mai mult decât în acelaşi interval de timp din 2019.

Pe de altă parte, exporturile de produse lactate, ouă şi miere în perioada ianuarie - martie 2020 au fost de 33.175 tone, iar încasările au totalizat 55,33 milioane de euro. În primul trimestru din 2019, s-au exportat 35.263 tone, în valoare de 50,820 de milioane de euro, scrie Agerpres.

Deficitul cu produse lactate, ouă și miere s-a majorat

În acest context, deficitul în comerţul internaţional (intra şi extracomunitar) cu produse lactate, ouă şi miere s-a majorat la 121,65 milioane de euro în primul trimestru al acestui an, de la 89,28 milioane de euro în trimestrul I din 2019.

În statistica MADR sunt cuprinse la acest capitol şi alte produse comestibile de origine animală, nedenumite şi necuprinse în altă parte.

În perioada ianuarie-martie 2020, deficitul României în comerţul internaţional cu produse agroalimentare a scăzut cu aproape 9% în primul trimestru din acest an, comparativ cu perioada similară din 2019, până la 440,9 milioane de euro.

Pe relaţia cu Uniunea Europeană, România a consemnat un deficit de 953,28 milioane de euro în primul trimestru din acest an, însă în comerţul cu ţările extracomunitare a înregistrat un excedent de 512,37 milioane de euro.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri