Legislația referitoare la documentele contabile și temerea față de atacurile cibernetice sunt principalii factori care-i fac reticenți pe antreprenorii români la arhivarea digitală, potrivit datelor EAD, cel mai mare jucător portughez din piața de arhivare digitală, prezent și în România.

Astfel, pe fondul temerii legate de atacuri cibernetice, dar și pe cel al legislației în vigoare, care prevede ca unele acte să fie păstrate în format fizic timp de cinci ani, iar altele pentru 10 sau chiar 50 de ani, majoritatea antreprenorilor români nu sunt deschiși la arhivarea digitală.

Conform unui studiu realizat de PwC, antreprenorii români sunt cei mai avansați în folosirea tehnologiilor digitale comparativ cu omologii lor din celelalte 14 state din Europa Centrală și de Est. Astfel, 64% dintre ei și-au proiectat deja o strategie pentru digitalizare, un procent dublu față de media din regiune.

Același studiu susține că firmele antreprenoriale românești ocupă primele poziții în regiune la utilizarea unor tehnologii digitale esențiale, cum ar fi Artificial Intelligence (AI), Augmented Reality (AR), blockchain, drone, Virtual Reality (VR) și 3D printing.

”Deși majoritatea companiilor antreprenoriale românești sunt conștiente că investițiile în digitalizare au impact pe termen lung, în ceea ce privește arhivarea digitală, aceleași companii sunt destul de reținute. În actualul context, în care aproximativ jumătate din români își doresc să lucreze parțial sau complet la distanță, este esențial pentru antreprenori să ofere angajaților lor posibilitatea de a lucra de acasă, fără a afecta fluxurile de lucru”, declară Bruno Amaro, CEO EAD Digital România.

Retail jobs

Mulți antreprenorii români sunt circumspecți la tehnogiile moderne de arhivare, dat fiind că legislația referitoare la documentele contabile este foarte strictă, iar amenzile sunt semnificative. De asemenea, în cazul controalelor de la instituțiile abilitate, inspectorii vor solicita o parte din documente în format hârtie.

Un alt motiv invocat de antreprenorii români pentru ritmul lent al adoptării arhivelor digitale este frecvența în creștere a atacurilor cibernetice, în contextul trecerii la munca de acasă.

EAD oferă companiilor românești soluții care să permită angajaților lor să lucreze la distanță în siguranță, temporar sau permanent, fără a influența procesele interne. Toate documentele sunt scanate și arhivate în cloud securizat și pot fi accesate oricând, de către orice angajat al companiei, care are nevoie doar de o conexiune live de Internet, pentru a se conecta la cloud-ul securizat.

În plus, antreprenorii au la dispoziție și alte instrumente de protecție pentru astfel de situații, cum ar fi asigurările speciale pentru atacuri cibernetice.

Citeste si:
Adio cash, volumul plăților online se va tripla până în 2030
Raport PwC: Adio cash,...

”La nivel global, atacurile hackerilor sunt în continuă creștere, în timp ce solicitările clienților privind protecția datelor au devenit tot mai numeroase și stricte. Punem la dispoziția antreprenorilor produse de asigurare 360 de grade, care acoperă toate riscurile legate de securitatea cibernetică”, declară Alexandra Elena Durbacă, CEO al companiei Leader Team Broker de asigurare.

Antreprenorii care optează pentru digitalizarea arhivelor își eficientizează business-urile prin realocarea resurselor umane pe task-uri care aduc valoare, prin reducerea costurilor cu task-urile repetitive și consumatoare de timp, dar și a costurilor legate de depozitare.

”Platforma EAD Digital RWS (Read, Write & Share n.red.) răspunde nevoilor de "business as usual" ale clienților noștri, din perspectiva managementului documentelor. Le permite angajaților și managementului de top să acceseze documentele companiei în timp real, îmbunătățind procesele interne ale mai multor departamente, ca Finanțe, Achiziții, Vânzări, Resurse Umane, Operațiuni, Asistență pentru clienți.”

-Liviu Zamfir, EAD Digital România -

Citeste si:
60% din români vor alt job pentru că se consideră subapreciați de...
60% din români vor alt job...

Compania pune la dispoziția clienților și soluții care țin de scanarea/indexarea documentelor, automatizarea proceselor pentru generarea adeverințelor necesare dosarelor de pensie sau cele de extragere a datelor din documente financiare sau de orice altă natură.

Din estimările EAD, în România s-au scanat sub 500 de milioane de pagini în ultimii 3 ani, dintr-un potențial de aproape 3 miliarde.

EAD oferă servicii Business Process Outsourcing (BPO) de scanare și optimizare a proceselor bazate pe documente (fluxuri de lucru digitale), dar și soluții de mail-room digital, precum și cloud storage securizat. Compania aduce pe piața românească o aplicație proprie de management al documentelor (DMS), denumită Read, Write & Share (RWS) disponibilă în formă SaaS (Software as a Service), care poate fi adaptată la nevoile fiecărei organizații.

EAD Digital a fost înființată în anul 1993 fiind prezentă în Portugalia, Insulele Azore, Madeira și în România, unde are peste 250 de angajați, peste 3.000 de clienți și o cifră de afaceri care depășește 11 milioane de euro.

Sursa foto: Sashkin
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri