Vânzările de produse Philip Morris pe piața din România au generat accize în valoare de 1,9 miliarde de lei și TVA în cuantum de 0,6 miliarde de lei. Sumele virate de companie la bugetul de stat, cu titlu de taxe și impozite, reprezintă echivalentul a 1,7% din încasările fiscale totale ale guvernului în anul 2020. Accizele plătite de Philip Morris International (PMI) în România reprezintă 13% din veniturile bugetare din accizele pe tutun în 2020.

Philip Morris International (PMI) și Strategic Thinking Group au realizat public studiul „Impactul economic al Philip Morris International în România – Contribuția Philip Morris International la crearea de valoare și dezvoltarea durabilă în România”. Studiul a analizat evoluția principalilor indicatori aferenți activității companiei la nivelul perioadei 2016-2020.

Dacă ne raportăm doar la anul 2020, impactul economic total al companiei estimat la 4,4 miliarde de lei. Aceasta face ca PMI să fie al doilea cel mai mare jucător de pe piața FMCG din România. Investițiile de aproape 500 de milioane de dolari realizate în perioada 2017-2021 au făcut posibile aceste rezultate. Pe parcursul acestor ani, am transformat fabrica din Otopeni într-o unitate de producție de ultimă generației pentru consumabilele pentru IQOS și alte produse fără fum. Astăzi, peste 90% din producția fabricii PMI din Otopeni este exportată în peste 50 de țări de pe cinci continente. Și nu ne oprim aici! Investim alte 100 de milioane de dolari până la finalul anului 2023.

Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România

„Ca să vă faceți o idee despre ce înseamnă 4,4 miliarde de lei, impactul economic total estimat al companiei, această sumă ar putea acoperi dezvoltarea rețelei de metrou în București și Cluj, estimată la aproximativ 600 de milioane de euro. Am fost și vom rămâne un partener de încredere al statului român în ceea ce privește colectarea accizelor și plata impozitelor. În 2020, PMI a colectat și plătit statului peste 2,5 miliarde de lei, taxe care susțin buna funcționare a economiei și a societății românești”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

În ceea ce privește numărul de locuri de muncă create de companie în România, în perioada 2016-2021, numărul angajaților a crescut de la 858 la 1.178 – o rată anuală de creștere de 7%. Procentul este foarte important în contextul în care sectorul industrial în țara noastră înregistrează un declin de 1%. Per ansamblu, efectul total produs de companie pe piața forței de muncă, inclusiv efectele indirecte și induse, este mult mai mare. Compania generează, astfel, un nivel total estimat de 2.945 de locuri de muncă în 2020.

Un aspect calitativ important, referitor la contribuția companiei la economia locală, este reprezentat de salariile medii plătite angajaților săi, situate la un nivel ridicat, cu mult peste media națională. În 2020, salariul mediu brut în cadrul celor două companii era de 1,7 ori mai mare decât salariul mediu brut pe economie. Femeile câștigă cu 13% mai mult decât bărbații, invers față de situația la nivel național, în care femeile au salarii cu 2% mai mici decât bărbații. În plus, o parte importantă din angajații companiei sunt tineri, 19% dintre aceștia au 30 de ani sau chiar mai puțin, raportat la media națională de 15%.

„Strategic Thinking Group a putut realiza un studiu amplu deoarece a avut numeroase repere de analiză. Philip Morris International este o poveste de succes în România nu doar ca urmare a impactului anual în economia românească de aproape 1 miliard de euro. Ceea ce contează în primul rând este că vorbim despre o investiție pe termen lung în România care îndeplinește criteriile esențiale ale unui pilon stabil și solid al economiei: dezvoltă facilități puternice de producție, construiește platforme inovatoare cu cele mai noi tehnologii în țara noastră, contribuie la exporturi, colectează și plătește un volum mare de taxe care se transformă în bunuri publice pentru România, este un bun angajator care plătește salarii peste medie , are o productivitate crescută și este preocupat de impactul activităților sale asupra mediului”, a precizat Remus Ștefureac, președinte Strategic Thinking Group.

Analiza include și informații referitoare la impactul fabricii Philip Morris România din Otopeni asupra mediului. Compania și-a stabilit obiectivul ca fabrica sa să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2024 și a făcut pași importanți în acest sens.

  • Ponderea energiilor regenerabile utilizate în procesul de fabricație a atins 36% în 2020, de la 0% în 2016.
  • Niciun deșeu generat de activitățile de producție din fabrica din Otopeni nu ajunge la groapa de gunoi.
  • 70% din deșeuri sunt reciclate extern, iar 30% sunt utilizate pentru producția de energie.
  • Fabrica din Otopeni are două stații de tratare a apelor uzate.
  • În 2020, fabrica a primit certificarea în conformitate cu standardul internațional Alliance for Water Stewardship, versiunea 2.0, care atestă conformitatea cu cele mai înalte standarde de utilizare sustenabilă a apei.

„Impactul valorii adăugate a PMI în economia României a fost estimat printr-o procedură standard, care vizează cuantificarea a trei tipuri de cheltuieli efectuate de companie. Impactul direct, în primul rând, care include salariile, impozitele plătite la bugetul statului și profiturile generate. Impactul indirect care estimează efectele apărute pe lanțul de furnizori al PMI, ca rezultat al activităților companiei. Și, nu în ultimul rând, efectul indus, care cuantifică impactul mai larg în economie, determinat de cheltuirea salariilor, atât de către angajații PMI, cât și de către salariații companiilor din lanțul de furnizori în alte sectoare economice, cum ar fi comerțul sau serviciile”, a declarat Laurian Lungu, macroeconomist.

Philip Morris International operează în România prin două entități: Philip Morris Trading SRL și Philip Morris România SRL. Conform studiului realizat de Strategic Thinking Group, în 2020, compania a fost al doilea cel mai mare jucător de pe piața bunurilor de larg consum (FMCG) din România și un contribuabil important la bugetul de stat.

Studiul „Impactul economic al Philip Morris International în România – Contribuția Philip Morris International la crearea de valoare și dezvoltarea durabilă în Români” realizat de Strategic Thinking Group este disponibil aici.

Sursa foto: Philip Morris

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri