Legislaţia trebuie adaptată ca să permită statului român să intre în acţionariatul unor companii strategice pentru România, a declarat Florin Spătaru, ministrul Economiei.

"Ministerul Economiei trebuie să-şi asume rolul de generator de politici industriale, dar şi de derulator şi iniţiator a unor instrumente financiare care să ducă la creşterea economică, la dezvoltare. (...) mi se pare normal ca, în acest moment, noi, instituţiile publice - Ministerul Economiei, Ministerul de Finanţe, Guvernul României - să sprijine dezvoltarea economică prin industria prelucrătoare, prin sectoarele de bază şi, în acest context, să facem promovarea acestor instrumente împreună cu strategiile pe care le lucrăm împreună cu dumneavoastră, să le facem corespunzător. În destul de multe deplasări pe care le-am avut în ţară, m-am întâlnit cu antreprenori români, care mi-au spus că nu ştiau de aceste instrumente. Asta înseamnă că noi trebuie să facem mult mai mult, să promovăm mai mult, să venim alături de dumneavoastră, să vă sprijinim, pentru că o companie multinaţională are într-adevăr un întreg mecanism, un întreg grup care se ocupă de aşa ceva. (...) va trebui să discutăm cu Parlamentul să vedem cum facem ca aceste modificări legislative să permită statului român să intre în acţionariat în companii strategice pentru România, pentru că industria chimică este strategică, industria prelucrătoare, industria metalurgică, producţia de aluminiu. Gândiţi-vă ce se întâmplă dacă un producător de aluminiu şi-ar reduce capacitatea semnificativ, ba chiar ar pleca din România... Un întreg lanţ de aprovizionare şi inclusiv capitalul românesc ar avea de suferit", a afirmat Spătaru, potrivit Agerpres.

Acesta a adăugat că brandurile româneşti ar trebui să beneficieze de o mai mare promovare cu ajutorul instituţiilor statului, "prin orice metodă".

"Pe de altă parte, sunt de acord că trebuie să facem mult mai mult pentru companiile româneşti, mai ales pentru brandurile româneşti. Trebuie să promovăm şi trebuie să avem curajul să spunem lucrurilor pe nume. Brandurile româneşti trebuie promovate prin orice metodă. Ştiţi foarte bine că un fost ministru al Economiei a tăiat bugetele de promovare fără niciun fel de justificare, considerând că ele nu sunt necesare. Va trebui să amplificăm aceste bugete şi să creăm un mecanism prin care aceste companii să fie promovate şi mai mult decât atât. Va trebui să ne asumăm acest curaj de a participa ca acţionari, statul român, în companii strategice, în achiziţiile strategice, tocmai pentru asigurarea acestei sustenabilităţi şi rezilienţă. (...) Tocmai de aceea trebuie să avem o abordare unitară şi abordarea unitară trebuie făcută atât din punct de vedere al sectoarelor economice, dar şi din punct de vedere al distribuţiei regionale. Pentru asta, la Ministerul Economiei am creat un grup consultativ şi, împreună cu echipele din departamentele de politici industriale, resurse minerale şi departamentele pentru apărare, venim, în perioada imediat următoare, cu strategii de dezvoltare industrială, strategia pe competitivitate. La strategia pentru competitivitate avem o schemă de minimis în care un producător român de locomotive a accesat, deja, primii bani. Este o schemă de minimis 'Primul venit, primul servit' şi am avut plăcuta surpriză că avem o companie cu capitalul românesc care a aplicat pentru asta", a mai spus Florin Spătaru.

Citeste si:
Electrica a achiziționat compania din spatele proiectului...
Electrica a achiziționat...

Sursa foto: Facebook/Florin Spătaru

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri