29 Iunie 2010

XTB: Majorarea TVA va fi o piedica in calea iesirii Romaniei din recesiune



Analistii X-Trade Brokers Romania sunt de parere ca majorarea TVA va duce la cresterea inflatiei si va ingreuna, o data in plus, creditarea.
Majorarea TVA este, fara indoiala, o masura care va contribui la scaderea consumului, date fiind preturile in crestere cu 8-10% - dupa cum se estimeaza - asa incat vom asista cu siguranta la o scadere suplimentara a consumului, ceea ce constituie o prima piedica in calea iesirii Romaniei din recesiune; cea de-a doua piedica o reprezinta insa consecintele asupra creditarii: prin efectul pe care il va avea in sensul cresterii inflatiei, majorarea TVA ar putea forta Banca Nationala sa creasca dobanda de referinta - sau in orice caz sa nu o mai scada - astfel incat creditarea va ramane «scumpa» si greoaie”, a declarat Victor Safta (foto), directorul sucursalei din Romania a X-Trade Brokers.

In ceea ce priveste moneda nationala, pietele financiare au reactionat foarte violent vineri, dupa ce respingerea de catre Curtea Constitutionala a taierii pensiilor cu 15% a blocat aplicarea intregului set de masuri de austeritate.

Leul a scazut vineri pana la maximul de 4,2831 lei pentru 1 euro, insa a mai recuperat usor din pierdere catre sfarsitul sedintei de tranzactionare. “Toti investitorii au vazut pericolul neacordarii urmatoarei transe din imprumutul FMI si au reactionat”, sustin analistii X-Trade Brokers.

Pentru anul curent, date fiind elementele prezente, analistii X-Trade Brokers se asteapta ca economia Romaniei sa scada cu minim 2%. “Cred ca deja problema se pune in privinta evolutiei economiei in anul 2011 si ce masuri ar trebui luate pentru ca in anul viitor Romania sa iasa din recesiunea economica”, este de parere directorul XTB Romania.

“Pentru a fi suportabila de catre sectorul privat, masura majorarii TVA ar trebui insotita de altele care sa sprijine companiile, astfel incat – macar o mare parte dintre acestea- sa poata sustine o parte din cresterea de pret, astfel incat aceasta sa nu mai ajunga la consumatorul final si sa descurajeze consumul”, mai spune Safta.



Citeste si