2 Septembrie 2020

Consiliul Național al Elevilor: „Avem încă multe școli în România care nu sunt dotate cu săpun și hârtie igienică”



Ca în fiecare an, luna septembrie aduce începtul școlii pentru elevii din România. Anul acesta, reluarea cursurilor se va face după noi reguli, în contextul pandemiei de COVID-19. După o pauză de câteva luni, la care se adaugă o creștere aproape constantă a numărului de cazuri de coronavirus, reînceperea școlii nu reprezintă deloc un proces simplu de gestionat. Actorii angrenați în sistemul de învățământ de stat au încă multe necunoscute, chiar și după publicarea ghidului pentru începerea cursurilor în anul școlar 2020-2021.

Consiliul Național al Elevilor (CNE) a identificat mai multe probleme cu care se confruntă elevii care urmează să se reîntoarcă în bănci, începând cu data de 14 septembrie. Rareș Voicu, președintele CNE spune că există o incoerență în măsurile adoptate de autorități privind distanțarea socială. Deși normele impuse inițial în contextul pandemiei de COVID-19 prevăd o distanțare de 1,5 metri, draftul cu normele pentru începerea anului școlar vizează o distanță de doar 1 metru între băncile dintr-o sală de clasă.

„În ceea ce privește materialele de protecție pentru elevi și profesori, nu știm dacă până la începtul anului școlar vor ajunge în școli măști și dezinfectanți. Mai mult, avem încă multe școli încă, pe lângă cele care au toaleta în curte, care nu sunt dotate cu săpun și hârtie igienică. Practic nu sunt îndeplinite niște standarde minime de igienă, de care clar este nevoie pentru a putea trece cu bine de această pandemie”, a declarat pentru Wall-Street Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Minusuri în digitalizarea proceselor de educație

O altă problemă majoră care pune sub semnul incertitudinii anul școlar 2020-2021 este infrastructura digitală la care școlile vor apela în desfășurarea cursurilor online. Pentru ca elevii să nu piardă din nou cursurile, școlile trebuie să dispună de sisteme alternative de transmitere în direct a lecțiilor pentru elevii de acasă, dacă ne referim la scenariul învățământului hibrid.

Un aspect esențial îl reprezintă și indicatorii de performanță din sistemul de învățământ românesc, care ar trebui să se recalibreze începând cu acest an școlar, unul atipic, în contextul pandemiei de COVID-19. Noțiunea de blended learning, care exprimă un mix între școala în sala de clasă și școala online, ar trebui să modifice sistemele de recompense pentru performanțele elevilor.

„Modificarea indicatorilor de performanță din sistemul de învățământ este importantă pentru că în această perioadă redefinim ce înseamnă, de fapt, școala pentru noi și ce înseamnă educația pentru noi. În viziunea noastră, școlile ar trebui să treacă printr-un proces de adaptare a performanței. De ce? Pentru că ni se schimbă așteptările, ni se schimbă atribuțiile din comunitate și este foarte important ca indicatorii de performanță să fie racordați la aceste atribuții”, a mai declarat Rareș Voicu.



Citeste si