30 Septembrie 2021

Părinte, despre eliminarea pragului de închidere a școlilor la 6 la mie: Sunt pentru mersul fizic la școală, dar în situația de față îmi e frică



România a depășit pentru prima dată în acest val 4 al pandemiei pragul de 12.000 de cazuri de COVID-19, cu infectări în creștere încă de la începutul acestei săptămâni. Cele mai multe cazuri sunt în municipiul București, unde, conform celei mai recente raportări s-au înregistrat 2.308, cu o rată de incidență care ajunge joi la 6,64 la mia de locuitori. Pe lângă nemulțumirile majore cu care se confruntă societatea, întregul context sanitar creează din nou teamă și incertitudine și la nivelul școlilor, dar și în comunitățile de părinți.

La propunerea DSP, Grupul de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României a decis să renunțe miercuri la eliminarea pragului de 6 la mia de locuitori drept indicator pentru închiderea școlilor. Decizia anunțată de Ministerul Educației a stârnit însă numeroase nemulțumiri în rândul părinților, care este privită ca fiind una anunțată „din scurt”. Cei mai mulți se tem să-și mai lase copiii la școală de teama de a nu se îmbolnăvi. Federația Națională a Asociațiilor de Părinți (FNAP) reclamă într-un document lipsa de predictibilitate și de coerență privind regulile și măsurile sanitare aplicate în învățământ.

Eu sunt pentru mersul fizic la școală, dar acum, în situația de față, îmi este frică. Deși sunt reguli clare, cu mască la școală, cu aerisire în clasă, cu dezinfectant, nu le respectă nimeni. Realitatea e asta: copiii sunt fără măști, dispenserele pentru dezinfectant nu au fost schimbate de nimeni (...) Nu se aerisesc clasele, copiii sunt transpirați. La baie, ba merge apa, ba nu merge apa”, a declarat pentru Wall-Street.ro mama unui copil din clasa a VIII-a, de la o școală gimnazială din Sectorul 6 al Capitalei.

Testarea elevilor ar putea funcționa fără acordul părinților

În declarația sa, Ministrul Educației spunea că odată cu eliminare acestui prag de 6 la mia de locuitori vor fi luate măsuri suplimentare în școli, făcând referire la testarea din școli. Sorin Cîmpeanu consideră că nu ar trebui să mai fie nevoie de acordul părinților pentru testarea copiilor în școli, pentru testele cu probe din salivă.

Eu sunt pentru mers la școală, nu am o problemă cu testarea, sunt de acord cu testarea și de două, trei ori pe săptămână.

Părinte

FNAP solicită, de asemenea Ministerului Educației ca odată cu eliminarea acestui prag de 6 la mia de locuitori, toți elevii și angajații în invățământ (vaccinați sau nu) să fie testați săptămânal sau chiar la 72 de ore.

„Elevii majori care refuză testarea, elevii minori ai căror părinți nu își dau acceptul pentru testare, să participe la cursuri în sistem online”, mai solicită organizația.

Citește și: Gabi Bartic: „Școala nu are PR pozitiv în societate, nu vinde”

Cum au fost primele trei săptămâni de școală

Conform centralizării raportărilor din unitățile de învățământ preuniversitar, 8.470 de preșcolari și elevi au fost confirmați cu COVID-19, în timp ce în rândul angajaților din învățământ sunt 2.688 de persoane infectate. Până pe 29 septembrie (cea mai recentă raportare a Ministerului Educației), 167.298 de elevi din 6.874 de clase din România învață online, ca urmare a creșterii cazurilor confirmate.

„Școala online este o mare tragedie (...) Tot timpul sunt foarte speriați, nu se mai gândesc la școală, s-au obișnuit în pijamale, ei de dimineață de când se trezesc se uită pe rata de infectare să vadă dacă poate-poate s-ar închide școlile. Dar în același timp sunt și nemulțumiți de școala fizică pentru că nu se mai fac orele cum ar trebuie, așa că efortul suplimentar vine peste ei și peste noi ca părinți. Sunt apatici, nu mai au chef de nimic”, a mai precizat părintele.

Tot acesta spune că situația alarmantă privind creșterea numărului de cazuri de COVID-19 intensifică și bullying în școli. Deși fenomenul este mai vizibil în spatele ecranelor, acesta se manifestă la fel de intens și în sălile de clasă. Dacă un copil strănută sau tușește, ceilalți îl strigă apoi cu apelativul „COVID”, o etichetă pusă pe nedrept care perturbă emoțional copilul în cauză.



Citeste si