15 Martie 2022

Dragoș Anastasiu: „A trata toți elevii la fel este ca și cum am trata un întreg spital cu același medicament”



O stare bună de învățare are la bază o relație de încredere în care elevii se simt securizați și valorizați. Această susținere va stimula motivația internă a copiilor și va crește apetitul lor de a se exprima, de a interactiona și de a învăța cu ușurință și deschidere. Cu alte cuvinte, starea modelează învățarea, arată datele organizației SuperTeach, în urma unui eveniment organizat la Timișoara. Dragoș Anastasiu, cofondator al organizației explică de ce e nevoie ca școala românească să adopte o învățarea personalizată la scară largă.

Conectarea reală, antidot pentru elevii ”problematici”?

Adriana Bălaj predă istoria altfel, prin joc, prin activități atractive și lecții desfășurate în aer liber. Folosește nonformalul la ore și pune mare preț pe starea de bine în clasă și pe dezvoltarea emoțională a copiilor. Vicepreședinte al asociației inEDU – Inițiativă în Educație, Adriana Bălaj le-a lansat profesorilor o provocare.

„Gândiți-vă la un elev `problematic`, un elev care nu ascultă, nu învață, cu care nu puteți comunica. Apoi, începând de luni, mergeți la el și aplicați tehnica 2x10=85, care presupune că, timp de 10 zile, stați de vorbă, autentic, personal, cu acel elev. Vă interesați în mod real de el, cum se simte și ce își dorește. Studiile arată că, după două săptămâni, relația cu acel elev `problematic` se va îmbunătăți cu peste 85%”, a spus aceasta.

La rândul său, Dragoș Anastasiu, co-fondator SuperTeach, a punctat importanța educației personalizate.

A trata toți copiii la fel este ca și cum am trata un întreg spital cu același medicament, ar fi dezastuos pentru majoritatea pacienților. De aceea cred că educația ar trebui să se facă precum medicina, personalizat. Nu este ușor, dar nici imposibil. Mentalitatea deschisă ne poate ajuta să îmbunătățim situația, și, chiar dacă vorbim despre un proces complicat și de durată, credeți-mă că merită să facem efortul”.

Oana Dănilă, lector universitar doctor, terapeut centrat pe emoții, sub supervizare, consultant resurse umane le-a vorbit profesorilor despre ”predarea pe bază de atașament>

„Ca dascăli, aveți șansa uriașă de a repara o imagine de sine defectuoasă a copilului, la o vârstă la care elasticitatea creierului permite să faceți asta cu o oarecare ușurință. Amintiți-vă tot timpul că orice ființă are 4 nevoi esențiale de atașament: nevoia de siguranță, nevoia de confort emoțional, de a aparține și nevoia de acceptare. Așa că vă încurajez să vă puneți ochelarii de atașament și să încercați să aflați dacă în spatele unui comportament neadecvat al unui elev se află poate o nevoie nesatisfăcută”, a declarat aceasta.



Citeste si