UniCredit Tiriac Bank a inregistrat in primele noua luni din acest an un profit net de 213,6 milioane lei, in crestere cu 47,6% fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce profitul net consolidat este de 206 milioane lei (47 milioane euro).

Portofoliul de credite a ajuns la un volum de 19,2 miliarde lei (21,6 miliarde lei incluzand creditele externalizate), in crestere cu 6,5% fata de 30 iunie 2013, evolutia fiind alimentata in principal de cresterea finantarilor pentru IMM-uri (+ 20% la 30 septembrie 2013 vs. 30 septembrie 2012) si companii de talie medie (+3% yoy).

Cresterea portofoliului de credite a fost de 6,5%, fiind influentata de faptul ca, in trimestrul trei, s-a incheiat cu succes migrarea clientilor Retail si Royal Preferred Banking, in urma preluarii portofoliului RBS Romania.

„Cu toate ca economia Romaniei creste in 2013, depasind ritmul estimat al celorlalte state din Europa Centrala si de Est, avansul este alimentat de factori temporari, al caror efect se va diminua in 2014, cand dinamica PIB se estimeaza ca va fi mai lenta. Consumul privat se redreseaza incet, in timp ce creditarea treneaza la nivel de piata, pe fondul unui nivel ridicat al creditelor neperformante”, a spus Rasvan Radu, CEO al UniCredit Tiriac Bank.

Achizitia portofoliului RBS ne-a imbunatatit pozitia pe segmentul Retail.

Citeste si:
Raiffeisen Bank, profit net de 397 milioane lei în prima jumătate a...
Raiffeisen Bank, profit net...

Depozitele clientelei au ajuns la un volum total de 13,6 miliarde lei, evolutia lor fiind sustinuta de cresterea cu 20% a volumelor pe zona IMM in intervalul septembrie 2012 –septembrie 2013, respectiv cu 31% pentru companiile de talie medie si cu 38% pentru persoanele fizice in acelasi interval, potrivit comunicatului transmis de banca.

"In acest context economic dificil, UniCredit Tiriac Bank sustine ferm revigorarea mediului de afaceri din Romania, cu o atentie sporita pentru zonele IMM si companii de talie medie, beneficiind de resursele necesare. In acelasi timp, achizitia portofoliului RBS ne-a imbunatatit pozitia pe segmentul Retail. Prioritatile noastre pentru perioada urmatoare vor fi integrarea noilor clienti, cu aceeasi atentie pe care o purtam tuturor clientilor nostri, impulsionarea creditarii, administrarea corecta a riscurilor si a calitatii portofoliilor", mai spune Rasvan Radu.

Costul anualizat al riscului pentru primele 9 luni ale acestui an este de 2,87 puncte procentuale, iar rata creditelor neperformante s-a plasat la 10,78%. Rentabilitatea capitalurilor proprii (ROE) a atins 9,2%, in vreme ce rentabilitatea activelor (ROA) s-a plasat la 1%.

Banca precizeaza ca acoperirea cu provizioane a creditelor din bilant este de 8,6%, un nivel care acopera confortabil riscurile identificate si potentiale.

Citeste si:
Hackeri ruși au spionat instituții și companii din toată lumea timp...
Hackeri din Rusia au spionat...

Veniturile operationale consolidate s-au plasat la 1,1 miliarde lei (249,9 milioane euro) pentru primele 9 luni, iar cheltuielile operationale s-au plasat la 520,9 milioane lei (118,2 milioane euro). Profitul operational brut a ajuns la 580,9 milioane lei (131,8 milioane euro). Provizioanele pentru credite au ajuns la 432 milioane lei (98,1 milioane euro).

Volumul activelor a fost de 26,55 miliarde lei (5,9 miliarde euro) la finalul lui septembrie 2013, in crestere cu 5,6% fata de 30 iunie 2013.


Citeste si:
Rezultate Bacalaureat 2021: ce note au luat elevii în acest an
Rezultate Bacalaureat 2021:...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri