13 Iulie 2006

Cardurile nebancare nu dau acces la un cont bancar propriu

Cardurile emise de institutiile financiare nebancare sub marca proprie sau sigle consacrate nu dau acces detinatorului la un cont bancar propriu, arata proiectul Regulmentului privind emiterea si utilizarea instrumentelor de plata electronica, pus in dezbatere publica de Banca Nationala, pe site-ul propriu.

Cardul emis de catre o institutie financiara nebancara este un instrument de plata electronica ce permite retrageri de numerar si/sau efectuarea de plati din disponibilitatile detinatorului - persoana fizica, puse la dispozitia acestuia de catre IFN sub forma unei linii de credit, fara a se acorda accesul la un cont bancar propriu, institutia financiara nebancara emitenta a cardului deschizand clientilor sai doar conturi de evidenta, precizeaza documentul.

Utilizarea disponibilitatilor banesti de catre detinatorul de card se face prin accesarea contului IFN deschis la o institutie de credit. Institutiile financiare nebancare pot emite si administra carduri de credit doar in derularea activitatilor aferente creditelor de consum, informeaza Rompres.

Cardurile emise de institutiile financiare nebancare pot fi emise sub marca proprie (card proprietar) sau sub licenta unui proprietar de marca (VISA, MasterCard, American Expres, etc).

In ambele situatii aceste carduri nu dau acces detinatorului la un cont bancar propriu. Cardul de comerciant este instrumentul emis de un comerciant sau de un grup de comercianti clientului lor, pentru a permite acestuia achizitionarea de bunuri si servicii exclusive de la comerciantii emitenti sau de la cei care accepta cardul pe baza de contract, fara a acorda accesul la un cont bancar si care evidentieaza cheltuielile efectuate pe o anumita perioada de timp de catre un client. Acest tip de instrument nu se incadreaza in categoria instrumentelor de plata electronica, precizeaza Banca Centrala.

Cardul co-branded este cardul emis de un emitent impreuna cu o entitate care, de regula, are ca obiect principal de activitate comertul sau prestarile de servicii. Cardul co-branded este rezultatul asocierii a doi parteneri, emitent si, de regula, comerciant, care impart veniturile rezultate din asociere furnizand detinatorului/utilizatorului disconturi speciale la vanzarea de produse/prestarea de servicii de catre comerciantul/prestatorul de servicii partener al emitentului.

Chip-cardul sau smart-cardul este cadrul ce ofera posibilitatea procesarii si/sau stocarii unitatilor valorice prin intermediul unui microprocesor integrat (chip) existent in suportul fizic al cadrului.



Citeste si