Din punct de vedere al adresabilitatii pietei, atat in industria telecom cat si in cea bancara, urmatorul pas trebuie sa fie o rafinare in modul in care este adresat clientul. S-a ajuns din punct de vedere al volumului aproape la o saturare a pietei si, ca urmare, trebuie ca adresabilitatea clientului sa tina cont de inovatie, servicii si parteneriate noi, a declarat Adrian Locusteanu, director ICT Telekom Romania.

"Provocarea este una de perceptie, pentru ca lumea percepe industria telecom, drept una adresata numai zonei de consumer - voce, date, servicii complete de comunicatie. Cu toate acestea exista servicii adresate zonei de business - comunicatii + IT - si in special zonei bancare. Perspectiva consta in inovatie, pe doua zone: din punct de vedere tehnologic si ca model de business, ca potential de cooperare. Cred ca in momentul in care reusim sa facem lucrurile bine la nivel de acoperire cu servicii se deschid foarte multe oportunitati la nivel de convergenta intre banking si telecom", a spus Locusteanu.

Declaratiile au fost facute la a treia editie a conferintei Banking 2.0, eveniment organizat de wall-street.ro in 28 octombrie, in parteneriat cu Telekom Romania si MasterCard.

"Discutand cu foarte multe banci, nu neaparat doar in zona de tehnologie ci si in cea de business, am descoprit ca provocarea cea mai mare este data atat de crestere a competitivitatii pe piata care trebuie balansata cu ideea de progres tehnologic cat si de optimizare a costurilor. Daca aceasta optimizare nu era luata in serios in ultimii ani de catre banci, acum unele banci sunt deja la a doua iteratie de reduceri si chiar se mai poate. Pe de alta parte, sunt porovocari legate de trendurile tehnologice. Darm cine trebuie sa-si asume responsabilitateta pentru aceste investitii si cand vor avea rezultate?", a mai spus directorul ICT Telekom Romania, Adrian Locusteanu.

In opinia sa, din punct de vedere tehnologic, in telecom este o dependenta mult mai mare de tehnologie decat in zona bancara, iar volumul si complexitatea au provocari mult mai multe.

"Raspunsul la provocari are la baza mi multi piloni: in primul rand o infrastructura moderna si care este gestionabila usor, apoi un mecanism standard si foarte strict de management al infrastructurii respective – tehnologic vorbind, cat si pilonul al doilea – ceea ce se ofera utilizatorul final de busines (gradul de utilizare al infrastructurii, indicatorul cheie in telecom). Ca si argumente pentru aceasta abordare, in primul rand este faptul ca suntem dependenti de gestiunea continua a tehnologiei, dar in regim de complexitate si volum foarte crescute.", a declarat Adrian Locusteanu.

Sursa foto: Mircea Dragos

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri