Primele brute ale NN Romania au crescut cu 4% la 6 luni, cu sume asigurate mai mari

NN Asigurari (fost ING Asigurari de Viata) a subscris in primul semestru prime brute de 308,6 milioane lei (69,5 mil. euro), in crestere cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul avansului sumelor asigurate medii cu 9% si al orientarii clientilor spre contractele cu componenta investitionala.

Profitul brut al NN Asigurari de Viata s-a cifrat la peste 7 milioane de lei, incluzand cheltuielile exceptionale generate de procesul de rebranding, arata Mediafax. Profitul obtinut din activitatea curenta a atins 18,5 milioane de lei, in crestere cu 25% si a sustinut cheltuiala de 11,5 milioane lei necesara realizarii actiunilor incluse in procesul de rebranding, arata NN Asigurari.

Ponderea contractelor de tip unit-linked (cu componenta investitionala) in totalul contractelor noi vandute in prima jumatate a anului a crescut cu sapte puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut. Prima bruta medie pentru contractele subscrise in perioada ianuarie-iunie a urcat cu 5%, 1.786 de lei.

Activele financiare in administrarea companiei au crescut cu 8,8%, la 2,9 miliarde lei. Daca la nivelul portofoliului total de contracte exista un echilibru intre cele de tip traditional si cele cu componenta de investitie, la nivelul portofoliului de contracte nou-incheiate, asigurarile de tip unit-linked au reprezentat 37% din total la finalul lunii iunie.

"Prima jumatate a anului 2015, marcata de procesul de transformarea companiei in NN, a adus o evolutie pozitiva, vizibila atat in ceea ce priveste portofoliul existent de clienti de asigurare de viata si pensie, cat si la nivelul clientilor noi, in timp ce numarul contractelor rascumparate si reziliate si cuantumul rascumpararilorplatite s-au diminuat", a declarat in comunicat Marius Popescu (foto), director general NN Asigurari de Viata.

Citeste si:
Castigurile grupului de asigurari NN, afectate de situatia din Romania
Castigurile grupului de...

NN Asigurari a platit clientilor 50,7 mil. lei in S1

Compania a platit asiguratilor un volum al indemnizatiilor pentru evenimente asigurate de 15,8 milioane de lei in primele sase luni, in urcare cu 19%. Pentru politele ajunse la finalul perioadei contractuale, NN a platit clientilor 50,7 milioane de lei, valoare cu 4,8% mai mare decat in primul semestru din 2014. Numarul total de contracte rascumparate si reziliate a scazut cu 14% in perioada analizata, dinamica fiind dublata de scaderea cu acelasi procent a cuantumului rascumpararilor platite.

Totodata, numarul celor care au ales sa-si repuna in vigoare un contract a crescut cu 8% in primele sase luni, potrivit datelor asiguratorului. Marja de solvabilitate disponibila a NN Asigurari de Viata era la finalul lunii iunie de 1,35, iar coeficientul de lichiditate de 4,7.

Pe piata pensiilor facultative, cele doua fonduri administrate de NN Asigurari de Viata, Activ si Optim, detineau o cota de piata calculata in functie de active de 49,06% la finalul lunii iunie. Astfel, volumul activelor administrate pentru cei 156.431 de participanti a ajuns la 558,19 milioane lei, in crestere cu 28,6% fata de perioada similara din 2014.

Nivelul contributiilor brute medii lunare alocate de cei care au ales fondul de pensii facultative cu grad de risc dinamic (Activ) a fost de aproximativ 109 lei in perioada analizata, cu 9% mai mult, in timp ce pentru fondul de pensii facultative cu grad de risc echilibrat (Optim), suma medie economisita lunar a fostde 115 lei, in crestere cu 5%.

Citeste si:
Rezultate NN:indicatorii de business revin la nivelul dinaintea crizei
NN Romania a afisat pentru...

Pe segmentul de pensii private obligatorii, fondul de pensii administrat privat de NN are peste 1,85 milioane de participanti, cu active nete in administrare de peste 8 miliarde de lei la finalul lunii iunie, cu circa 30% fata de perioada similara a anului trecut.

Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri